Stratech 300C 3.0 CRD: amerikai Németországból

2005.11.10. 10:46

Az Essenben bemutatkozó tuningolt dízel Chryslernek nincs sok köze amerikai gyökereihez. A 300C-t szülőhazájában nem is forgalmazzák a Mercedestől származó 3 literes, hathengeres CRD-motorral, ez a változat eleve kifejezetten az európai vásárlóknak készül a Magna Steyr ausztriai gyárában. Ráadásul az angolos hangzású Startech is német illetőségű, így hívják ugyanis a Mercedes- és Smart-specialista Brabus Chrysler és Jeep átiratait.


Galéria - kattintson a képre

A német tuningmestereknek a Mercedes 3 literes V6-os turbódízel motorja már ismerős lehet, hiszen az E-osztályban használt változathoz is készítenek teljesítménynövelő csomagot. A 300C-ben eredetileg 218 lóerős hathengeresből 262 lóerőt csiholtak ki a Startechnél, a legnagyobb nyomaték pedig 510-ről 580 Nm-re nőtt. A beavatkozás révén az autó 7,6 helyett 7,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, végsebessége pedig 230 helyett 235 km/h. A különbség a gyakorlatban valószínűleg alig vehető észre, de a tuningolt 300C meg is mutatja, hogy nem mezei szériagyártmány.


Galéria - kattintson a képre

A tuningcsomag legszembetűnőbb darabja kétségtelenül a sűrű, hálószerű, krómkeretes hűtőrács, de az új lökhárítók, a küszöbidomok és a 20 hüvelykes felnik is kiemelik az autót a többi 300C közül. A Startechnél ráadásul a dízelmotor hangját sem hagyták érintetlenül: új kipufogórendszerrel igyekeztek vérpezsdítőbb zajokat kicsalni belőle.

A Startech 300C csomag természetesen nemsokára kapható lesz, részben vagy teljes egészében is, bár egyelőre csak annyit tudunk biztosan, hogy a motortuning ára önmagában 1844 euró, azaz átszámítva durván 460 ezer forint lesz.