Olcsóbb hibrid hajtóművön dolgoznak a Toyotánál

2005.11.17. 12:34

Az újabb hajtásláncot 2008-ra ígérik a japán gyártó szakemberei. A tervek szerint a Toyota hibrid hajtásláncának harmadik generációja fele annyiba kerül majd, mint a jelenlegi, ugyanakkor még takarékosabb és nagyobb teljesítményű lehet.

A konkrét műszaki megoldásokról egyelőre hallgat a gyártó, de annyit elárultak, hogy az új rendszerben kisebb és könnyebb akkumulátorokat használnak. Szerintünk ez arra utal, hogy a Toyota is beveti a manapság oly nagy ígéretnek tartott szuperkondenzátorokat. Ezek ugyan viszonylag kevés energiát képesek raktározni, de jószerivel veszteség nélkül, és bármikor igen rövid idő alatt képesek teljes egészében visszatáplálni a rendszerbe. Emellett a kondenzátorok jóval olcsóbbak, könnyebbek, és jóval kevesebb helyet foglalnak, mint az akkumulátorok. A legutóbbi híradások szerint a Subaru már évek óta dolgozik egy ilyen megoldáson, amely nemrég a Toyota érdekkörébe került. Az új műszaki megoldások mellett a gyártási darabszám növelése is csökkentheti az árakat: a tervek szerint három év múlva a jelenlegi évi 300 ezer hibrid autó dupláját állíthatják elő a Toyota üzemeiben.

Ezekkel a lépésekkel a Toyota jelentősen csökkentheti a hibrid hajtású modellek és a hagyományos belsőégésű motorral felszerelt autók közti árkülönbséget. Így az évtized végére talán már nemcsak azoknak jelenthetnek vonzó alternatívát a benzin-elektromos autók, akik vásárláskor a környezetvédelmet is a legfontosabb szempontok közé sorolják, hanem azoknak is, akik elsősorban gazdaságossági megfontolások alapján választják ki új járművüket.