Eladó a Smart

2005.11.17. 14:19

A DaimlerChrysler új vezetése szabadulna a veszteséges kisautó-üzletágtól. A legfrissebb hírek szerint Dieter Zetsche, a cégcsoport első embere minden megoldásra nyitott. Akár részben, akár teljes egészében eladná a Smart üzletágat, amely csak tavaly 600 millió euró veszteséget hozott. Állítólag már jelentkező is akadt, méghozzá egy, az autóiparon kívül tevékenykedő luxuscikk-forgalmazó, amely divatos életmód-kellékként kínálná a kétüléses kisautókat.

Korábban már a Smart megszüntetéséről is szó esett, de az minden új vezető számára hamar világossá vált, hogy a márkanév bevezetésére és az újabb típusok fejlesztésére fordított hihetetlen összegek megtérülésére ezzel a megoldással semmiféle esély nem mutatkozna. A jelenlegi tervek szerint a Smartnak 2007-re kellene nyereségessé válnia, de azt még a DaimlerChryslernél is csak remélik, hogy ez sikerülni fog.

Zetsche érthető módon szeretné maga mögött tudni a Smart-problémát, mivel a hírek szerint teljesen más irányba szeretné fejleszteni a DaimlerChryslert, mint elődei. Elsősorban a Mercedes és a Chrysler közti együttműködést szeretné elmélyíteni, ami hosszabb távon jelentős megtakarításokat eredményezhet, hiszen jelenleg alig akad olyan alkatrész, amelyet az amerikai és az európai részleg közösen használna.