Abt Leon iS: változó erővel

2005.11.29. 13:09

A VW csoport autóira szakosodott Abt mérnökei a kétliteres közvetlen befecskendezéses TFSI turbómotorhoz egy különleges vezérlőelektronikát fejlesztettek ki, amely a tankolt benzin oktánszámátót függően változtatja a befecskendezés és a feltöltés paramétereit.


Galéria - kattintson a képre

91-es benzinnel a motor nagyjából ugyanarra képes, mint a Golf GTI-be épített gyári változat: a csúcsteljesítménye 200 lóerő, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 280 Nm. Nagyobb kompressziótűrésű üzemanyaggal azonban a teljesítmény is növekszik, 95-össel 220 lóerő és 320 Nm érhető el, míg 98-as benzinnel a tankban már 240 lóerő és 330 Nm-es forgatónyomaték áll a sofőr rendelkezésére. A tuningcégek részéről ritka az ilyen figyelmesség: a legtöbben úgy alakítják át a motort, hogy az csak magas oktánszámú benzinnel működhessen, de ez a mai üzemanyagárak mellett komoly érvágást jelenthet a sebesség megszállottjainak. Az igazi száguldáshoz persze 98-as benzin kell, hiszen ekkor a Leon végsebessége 243 km/h-ra nő, a 100 km/h eléréséhez szükséges időtartam pedig 6,5 másodpercre csökken.


Galéria - kattintson a képre

Az Abt Leon mellesleg a Seat kínálatából jelenleg hiányzó Leon FR és Cupra modellek ideiglenes pótlására is használható: igaz ugyan, hogy a két csúcsmodell várhatóan már jövőre megérkezik, de várhatóan a legerősebb változat sem tud majd többet, mint ez a tuning-változat a legdrágább benzinnel. Az Abt tervezői persze az egybeszabott karosszériát és a futóművet sem hagyhattákérintetlenül: az ültetésnek köszönhetően a hasmagasság 35 mm-rel csökkent a szériaváltozathoz képest, és persze a lökhárító- és küszöbtoldatok, illetve a 19 hüvelykes könnyűfém felnik sem sem maradhattak le az autóról.