Búcsúzik a VW ősboxer

2005.12.01. 13:48

A léghűtéses négyhengeres utolsó példányai Brazíliában hagyják el a gyártósorokat december végén. A jellegzetes hangú boxermotort a helyben gyártott T2 Kombi kisbuszba építik az év végéig. Az 1,6 literes, 58 lóerős léghűtéses azért búcsúzik, mert túl drága volna az év végén életbe lépő Proconve 5 (Euro3) károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelővé tenni. Az Európában harminc éve nem gyártott T2 Kombi kisbusz azonban továbbra is a kínálatban marad, hiszen alacsony ára, tágas belseje és igénytelen, könnyen javítható szerkezete miatt még mindig nagyon népszerű a dél-amerikai országban, de 2006-tól már egy korszerű, 1,4 literes, vízhűtéses, soros motorral készül. A boxermotor gyártása 2006 első felében még tovább folyik Brazíliában, de új autókba ezek a motorok már nem kerülhetnek, csak a régebbi VW kisbuszok és személyautók javításához használhatók.

Az utolsó léghűtéses boxermotor alapvető szerkezetét tekintve ugyanolyan, mint a legelső, az 1930-as években tervezett Volkswagen motor. Ez a konstrukció a világ egyik legsikeresebb járművek hajtására használt motorja. Sikeresen alkalmazták a második világháború német parancsnoki autóiban, és később, az 1960-as évek végéig az összes Volkswagent is ilyen típusú motor hajtotta. Európában az 1980-as évek elejéig gyártották, a legutolsó változata 2 literes volt, és kereken 70 lóerős. Azóta elsősorban latin-amerikai VW modellekbe szerelték, és úgy tűnik, a megbízható és egyszerű szerkezet a mai napig megfelelt az ottani igényeknek.