2010-ig elkészül az új Saab 92

2005.12.08. 12:54

Hivatalosan is megerősítették, hogy gyártásba kerül a kompakt Saab, amely a következő Opel Astra padlólemezére épül. Ráadásul az új típust a Saab üzemében, Trollhättanben kezdik el gyártani a jövőbeli euró-Cadillacekkel együtt, így a svédországi gyártelep fennmaradása most már biztosítottnak látszik.

Magáról az autóról egyelőre nagyon keveset tudunk, bár valószínű, hogy rövidebb lesz, mint elődje, a Subaru Imprezára épített 9 2X, amelyet kizárólag Észak-Amerikában forgalmaztak. A Saab felől hosszú ideje hallani kompakt prémium modellekről szóló pletykákat, de az áttervezett Subarun kívül mindezekből eddig semmi nem valósult meg. Pedig állítólag egyszer már belekezdtek a fejlesztésbe, amikor még úgy tűnt, hogy az Astra H is a General Motors Delta padlólemezére épülhet, de az Opelnél a fejlesztés felgyorsítása érdekében változtattak a terveken. Az Astra így elődje alkatrészeit örökölte, a Saab pedig dobhatta a terveket a kukába.

Pedig úgy tűnik, egy csapott hátú, de luxusfelszereltségű autó igazán sikeres lehet Európában, ahogy az Audi A3-as, a Mercedes A osztály és az 1-es BMW példája is bizonyítja. A Saab persze mindenképp le van maradva: mire az új 9 2-es gyártásba kerül, addigra az Audin, a Mercedesen és a BMW-n kívül a Volvo és a Lexus is megjelenhet saját luxus-kompaktjával, egy ilyen zsúfolt piacon pedig jóval nehezebb lesz érvényesülni, mintha a bemutatót mostanság tartanák.

Illusztráció: MuzX/ HVTM