Mazda CX-7: egy kis zumzum Amerikának

2005.12.13. 11:54

Egy sportkocsi szelleme lakozik benne, mondja az elmés Mazda reklámszlogen, de a CX-7 esetében ez akár még igaz is lehet.

A Detroitban bemutatkozó szabadidőautó persze ismerős lesz mindazoknak, akik tavaly ilyenkor látták az MX-Crossportot , mivel a Mazda szokásához híven szinte egy az egyben meghagyta a tanulmány formáit. Apró különbségek persze akadnak, például a jelvényt hordozó hűtőnyílás, az első lökhárító és a motorháztető formái egyszerűbbek lettek, de lényegében változatlan az autó, amely egyszerre hordozza egy ötszemélyes csapott hátú ötajtós személyautó, egy hobbiterepjáró és a Mazda RX-8 jellegzetes vonásait. Az összhatás egészen újszerű, terepjárószerű járműből ilyen fickós külsejűt eddig csak tanulmányként láthattunk, leginkább Alfa Romeo és Maserati jelvénnyel.

A CX-7 ráadásul úgy is megy ahogy kinéz, vagy talán még jobban. A motorháztető alatt ugyanis a Mazda6 MPS -ből ismert 2,3 literes közvetlen befecskendezéses benzines turbómotort találjuk, persze némi átdolgozás után. A Mazda sportmotorja egyébként sem idegbajos jószág, de a japán mérnökök tovább nyugtatták. 260 helyett 244 lóerős, és a csúcsnyomatéka is csökkent 380-ról 350 Nm-re, de a csúcsteljesítmény már 5000-es percenkénti fordulatszámon jelentkezik, és a legnagyobb nyomaték is rendelkezésre áll már 2500-nál. Az erős benzinmotorhoz hatsebességes, sportos autózáshoz hangolt automata váltó és igény szerint elsőkerék-hajtású vagy elektronikus vezérlésű állandó összkerék-hajtású erőátviteli rendszer csatlakozik. A hivatalos adat szerint a CX-7 így is képes 10 liter benzinnel megtenni 100 kilométert, méghozzá vegyes üzemben, ami határozottan jó értéknek tűnik az autó képességeihez és felépítéséhez mérten.

A Mazda újdonságának a mi szempontunkból egyetlen, de annál nagyobb hátránya van. Az eddigi nyilatkozatokból úgy tűnik, az autó csakis és kizárólag Észak-Amerikában lesz kapható annak ellenére, hogy méretei és formája révén remekül passzolna a japán gyártó európai és japán típuspalettájába is. A CX-7 forgalmazása az Egyesült Államokban 2006 tavaszán kezdődhet meg.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.