Új GT versenyautó a Lotustól

2005.12.21. 11:17

A csukott Exige az alapja az új GT3-as szabályok szerint épített versenygépnek.

A Lotus Sport Exige GT3 névre hallgató jármű az előírásoknak megfelelően viszonylag közel áll a szériagyártású modellhez: a karosszéria és a vázszerkezet nem változott, ahogy a motor is ugyanaz az 1,8 literes, változó szelepvezérlésű Toyota gyártmány, amelyet manapság az összes Lotusba építenek. A 2ZZ-GE jelű négyhengeres egy mechanikus kompresszort és programozható Lotus T4e motorvezérlő elektronikát kapott, így 285 lóerőt képes leadni. Ez elsőre nem tűnik soknak, de a 750 kilogrammos autóban 380 lóerő/tonna fajlagos teljesítményt eredményez, ennél többet pedig amúgy sem engedélyez az FIA GT3-as szabályzata.

A motoron kívül a szabályok megkövetelte hatpontos bukókeret, az állítható lengéscsillapítókkal és könnyen cserélhető rugókkal pillanatok alatt áthangolható sportfutómű, a hatsebességes szekvenciálisan kapcsolható váltó, a verseny-igénybevételhez méretezett fékrendszer és az óriási, szénszálas műanyag hátsó szárny különbözteti meg a versenyautót a szériagyártású Exige-től.

A Lotus valószínűleg eladásra kínálja majd az új versenyautót, és úgy tűnik, bőven lesz alkalom a típus bevetésére. Az ötfordulós Európa-bajnokság mellett több nemzeti bajnokságban is alkalmazzák majd az új GT3-as szabályokat, így már a formula első évében több tucat ilyen autóra lehet szükség. A Lotus modellje pedig viszonylag olcsó és ütőképes alternatívát kínálhat a Porschékkal, Ferrarikkal, TVR-ekkel és egyéb, jóval nagyobb teljesítményű és komplikáltabb versenygépekkel szemben.