Hyundai Gator: a legtisztább dragster

2005.12.27. 09:30

Los Angelesben mutatkozik be az amerikai Hyundai tervezőközpont legújabb kreációja.


Galéria - kattintson a képre

A Gator arányait tekintve leginkább a 60-as évek orrmotoros, gyorsulási versenyautóira emlékeztet hosszú orrával, előretolt, sárvédő nélküli keskeny első kerekeivel, a vezetőfülke mellett elhelyezett széles hátsó gumihengerekkel és egyetlen ülésével. Első pillantásra egyedül a vezetőfülke teteje lóg ki a hagyományos dragstersémából, de van egy még lényegesebb, bár a járművet kívülről szemlélve legfeljebb sejthető különbség.

Sok száz lóerős V8-as benzinmotor helyett két hidrogéntartályt találunk az autó orrában. Elviekben ezek táplálják a Gator mozgatásához szükséges energiát biztosító üzemanyagcellákat, illetve ezen keresztül a két villanymotort, amelyek a hátsó kerékagyakban kaptak helyet.

Mindez persze csak az elképzelések szintjén működik, hiszen a Los Angeles Auto Show Hyundai standján csupán egy formatanulmányt állítanak ki, és aligha valószínű, hogy valaha is elkészül a Gator működőképes változata.