1945. december 27-én kezdtek újból polgári célú autókat gyártani Wolfsburgban. A második világháború után a négyfelé osztott Németország brit részének ideiglenes katonai kormányzata indíttatta újra Hitler népautójának gyártását, eleinte a megmaradt alkatrészekből, elsősorban azzal a céllal, hogy rendfenntartó csapataikat járművekkel lássák el.
A britek által rendelt 20 ezer jármű azonban mintegy 6000 munkahelyet teremtett, és hamar kiderült, hogy a fura külsejű KdF-Wagen, amelyet a brit autógyártók képviselői korábban egyszerűen kinevettek, olcsósága, megbízhatósága és megfelelő helykínálata révén hatalmas tömegek számára teheti elérhetővé az autózás élményét.
A VW Bogár néven híressé vált típusból tíz éven belül egymillió példány rótta Európa útjait, és hamarosan Európán kívül - így Mexikóban, Brazíliában és Dél-Afrikában - is megindult a gyártás. Az utolsó, 21 529 480-adik Bogár 2003-ban készült el.