Ötmillió autó Dél-Koreából

2006.01.02. 15:56

A távol-keleti ország autóiparát most már aligha lehet félvállról venni. Dél-Korea öt autógyártó vállalata 2005-ben minden rekordot megdöntött, bár az is igaz, hogy az eredmény nagyrészt a Hyundai-Kia párosnak köszönhető.

Hyundai márkanév alatt tavaly 2,53 millió autót adtak el, ami 11%-os növekedést jelent, míg a Kia 1,26 millió autóval (+13,9%) a második a sorban. Így összesen 3,79 millió autót adott el a cégcsoport, és közel került ahhoz a célhoz, hogy 2006-ban átlépje a négymilliós álomhatárt. Ráadásul a növekedés aligha áll meg. A termelést nemcsak Dél-Koreában, hanem az Egyesült Államokban, Kínában és Indiában is fokozni szeretnék, hogy kielégíthessék a vásárlók igényeit, és hamarosan két új gyár is megkezdheti a Hyundai és Kia modellek előállítását Kelet-Európában és Kínában.

Nagyságrendileg hasonló mennyiségű autót csak a General Motors kötelékébe tartozó GM-Daewoo volt képes eladni tavaly. A nálunk egy ideje már Chevrolet néven forgalmazott típusokból összesen 1,15 millió példány kelt el, ami 28,6%-os növekedést jelent, bár ez a fejlődési ütem csak részben köszönhető a GM jól működő terjesztési hálózatának. A Daewoo eladásai a csőd éveiben ugyanis jócskán megcsappantak mind Dél-Koreában, mind a nagyobb exportpiacokon, és ez a tavalyi gyártási számokon még érezhető volt.

A két legkisebb dél-koreai autógyártó ugyan komoly terveket dédelget, de ezek egyelőre nemigen látszanak a gyártási számokon. A SsangYong terepjáróiból és luxusmodelljeiből összesen 141 ezer darabot adtak el, míg a Renault Samsung 119 ezer autót készített az elmúlt év során.