Mitsubishi Eclipse Spyder: a guruló fenék

2006.01.13. 15:30

Az Eclipse kupé az utóbbi évek egyik legérdekesebb karakterű személyautója, de az összkép egyik legfontosabb összetevője éppen a tető, így tartottunk tőle, hogy a kabriót alaposan elrontja ennek az elemnek a hiánya. Úgy tűnik azonban, hogy a Mitsubishi formatervezői kielégítően megoldották a feladatot.


Galéria - kattintson a képre

Az Eclipse Spyder ugyan valóban veszített valamit a varázsából, de semmivel sem többet, mint bármelyik kupéból faragott nyitott modell. Az óriási, gömbölyű fenék, ha lehet, így még feltűnőbb, de az autók között is kell egy Vida Guerra . Szükség esetén gyorsan előcsalható a vászontető: a hidraulikus mozgatószerkezet 19 másodperc alatt nyitja vagy csukja a vízhatlan ponyvát. Így a bőrkárpitozású fűtött ülések és a minőségi, CD-táras hifi sem ázik meg nagyon, ha hirtelen szakadni kezd az eső.


Galéria - kattintson a képre

A nyitott Eclipse csupán a karosszéria kialakításában különbözik csukott testvéreitől. Ugyanaz a motorválaszték: egy 2,4 literes négyhengeres 162, illetve egy 3,8 literes V6-os 260 lóerővel. Ez utóbbi hatsebességes kézi váltóval igazán dinamikus autózást tesz lehetővé, a nehezebb Spydert is 7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. A négyhengeres motor esetében inkább a fogyasztásra büszke a Mitsubishi, bár 12,7 liter 100 kilométeren, országúti használatban legfeljebb a hasonló méretű kabriók közt számíthat jó eredménynek.

Sajnos arról továbbra sem tudunk többet, hogy a japánok megkezdik-e az Eclipse forgalmazását Európában, és ha igen, mikor, így a kerekseggű kabrió egyelőre legfeljebb a szürkeimportőrök jóvoltából bukkanhat fel mifelénk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.