Rhino: primitív terepjáró Indiából

2006.01.25. 14:49

Innen Európából nézve tréfásnak hathat az indiai ICML traktorgyár új terméke, de az egyszerűségnek is megvannak az előnyei. A Rhino ellentmondásos darab, egyes részei más-más korszakot idéznek. A szögletes, de itt-ott lekerekített formaterv tiszta 80-as évek vége, az első lámpák egész mai daraboknak látszanak, síküveg szélvédőt viszont évtizedek óta nem láttunk új tervezésű terepjárón. Ez utóbbi megoldásnak persze praktikus okai vannak. A síküveg olcsóbb, sokkal egyszerűbb beszerezni és beszerelni, ahogy egy felpattanó kő után lecserélni is, különösen egy olyan országban, ahol bizonyos vidékeken elég ritkák az autóalkatrész-kereskedések.

Sajnos az autóról egyébként pusztán annyit tudunk, hogy eredetileg MG-Rover-motorokkal készült volna, de a brit gyártó csődje után az ICML szakemberei hirtelen egy kétliteres Isuzu dízelmotort tudtak felhajtani, így most ez került a Mercedest parodizáló hűtőrács mögé. Az indiai cég ugyanakkor igen komoly ambíciókkal vágott bele az autógyártásba: saját közös nyomócsöves dízelmotort fejlesztenek, hogy később ezzel szerelhessék fel a Rhinót. A traktorgyár egyelőre elsősorban a hazai piacra koncentrál. Mindössze 24 ezer terepjárót szeretnének eladni évente, jórészt az indiai autóipar óriása, a Tata rovására, amely eddig szinte egyedül uralta India terepjáró-eladásait hasonló fazonú modelljeivel.