Hibrid hajtású dízelautók a Peugeot-Citroëntől

2006.02.01. 15:12

A PSA Hybride HDi rendszere állítólag 2010-ben kerülhet gyártásba, de már most beépítették két demóautóba. A rendszer a PSA 1,6 literes, HDi dízelmotorján és a hozzá kapcsolódó robotizált mechanikus váltón kívül egy villanymotort, egy nagyfeszültségű akkumulátor-csomagot és a cég motorleállító és -újraindító szerkezetének legújabb változatát tartalmazza.

Az eredmények biztatóak. A két kísérleti jármű 3,4 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en, azaz legalább egy literrel kevesebbet, mint csupán dízelmotorral. Eközben a villanymotor ideiglenesen akár 35%-kal is képes megnövelni a leadható teljesítményt, ami elsősorban hirtelen gyorsításoknál jelent komoly előnyt. Ráadásul az autók működtethetők nullaemissziós üzemmódban, kizárólag akkumulátorról is, így rövid városi utak közben egyáltalán nem szennyezik a levegőt.

A PSA szerint akár már most is gyártásba kerülhetne a Hybride HDi rendszer, ha nem kerülne túlzottan sokba. Az ígéretek szerint a drága alkatrészek - így az akkumulátorok és a motor-generátor - továbbfejlesztése révén már az évtized végére elkészítenek egy olyan változatot, amelyet csaknem egy mai dízelmotoros autó áráért kínálhatnak.