Elkészült az új Mazda MPV

2006.02.02. 12:54

Az előző MPV még bőven a zum-zum előtti időszakból származott: átgondolt, de unalmas óriásként ismertük. Később ráakasztották a Mazda jelenlegi egyen-hűtőmaszkját, de így talán még jobban látszott a karosszéria maradékának fantáziátlansága.


Galéria - kattintson a képre

Az új MPV-nek viszont már csak a neve sivár, a karosszériája viszont egyterű-viszonylatban határozottan sportos. A hátrafelé szűkülő ablaksor és az emelkedő övvonal szinte feledteti az autó méreteit - pedig jó egy számmal nagyobb mint a Mazda5 -, a legújabb divat szerint keskeny és magas lámpák pedig a motorháztetőt láttatják hosszabbnak, mint amekkora valójában. A lökhárító hatalmas beömlőnyílása ráadásul némi agresszivitást visz az összképbe. A sportos fazont Japánban ráadásul ki is tudja használni a Mazda, hiszen ott létezik az MPV-nek egy sportváltozata is, amely óriási felnijeivel és sárvédő-szélesítéseivel olyan, mintha egy raliautó és egy békés egyterű vadházasságából származna.


Galéria - kattintson a képre

A fiatalos formák mögött persze a régi modellhez hasonló tágas és praktikus hétszemélyes utastér rejtőzik: a mintegy 60 mm-rel alacsonyabb tetővonal miatt az új MPV padlószintje is lejjebb került, így a helykínálat egyáltalán nem csökkent, és az ülések is ugyanolyan könnyedén hajtogathatók, mint korábban. Ugyanakkor műszaki szempontból sokat fejlődött a típus: az új több lengőkaros hátsó felfüggesztés, és a 2,3 literes közvetlen befecskendezéses motorok - köztük a sportváltozaté, amely turbófeltöltéses - révén az MPV sokkal stabilabb, dinamikusabb és tisztább, mint az elődei.

A nagyobbik Mazda egyterű legújabb változatátból Japánban évi 36 ezer példányt szeretnének eladni, ekkora mennyiség kedvéért azonban aligha fejlesztették volna ki a típust. Az új MPV-t azonban hamarosan Észak-Amerikában is bemutatják, ahol a korábbi, dögunalmas változat is meglehetősen jól fogyott, de persze Kínában és más távol-keleti országokban is sikerre számíthat a legsportosabb külsejű családi egyterű. Ugyanakkor elég valószínűtlen, hogy az autó Európában is bemutatkozna, mivel úgy tűnik, az itteni igények kielégítésére bőségesen elegendő a Mazda5-ös.