Dodge Nitro: Jeep Cherokee álruhában

2006.02.06. 10:11

Tavaly ilyenkor még tanulmányautóként mutatták be a Dodge legkisebb terepjáróját, a 2006-os Chicago Auto Show-n azonban már a szériaváltozatot láthatja az amerikai közönség. A DaimlerChryslernél persze már tavaly is tudták, hogy a Nitro szériagyártásba kerül, de a típus fejlesztése így is rekordsebességgel zajlott. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy egy az egyben átvették a Jeep Cherokee műszaki alapjait, így a tervezőknek csak a karosszériát kellett áttervezniük. E tekintetben a Chryslernél elég alapos munkát végeztek. A két testvérmodellen egyetlen közös karosszériaelemet sem találni, csupán a Cherokee jellegzetes arányai – a feltűnően rövid első túlnyúlás és a hátratolt utaskabin – fedezhetők fel a Nitrón is. A Dodge új terepjárójának formavilága szinte azonos a tavaly bemutatott tanulmányéval: az autó karosszériája dobozszerűen szögletes, egyedül a vaskos, íves sárvédők törik meg a szigorú, egyenes vonalakat.

A Nitro az alvázon, a futóművön és a négykerék-hajtású erőátviteli rendszeren kívül a váltókat – egy négysebességes automatát és egy tisztán mechanikus hatsebességest – és a 3,7 literes 210 lóerős hathengeres motort is megörökölte a Cherokeetól, de azért műszaki újdonság is jutott a Nitrónak. A DaimlerChrysler ebben a típusban mutatja be legújabb V6-osát, amely 4 literes, 255 lóerős, és legfeljebb 373 Nm forgatónyomaték leadására képes. Az autó belsejének egyik érdekessége a csaknem 200 kilogramm teherbírású, mintegy 45 cm-re kihúzható csomagtérpadló, amely jelentősen megkönnyíti a berakodást a Nitro tágas hátuljába.

A Nitro forgalmazása Észak-Amerikában mintegy fél év múlva kezdődhet, és az sem kizárt, hogy a típus hamarosan Európába is eljut a Dodge márka itteni bevezetésével együtt. A márka első típusa, a Caliber az idén mutatkozik be kontinensünkön, de a folytatás egyelőre nem ismert, pedig ahhoz, hogy a Dodge valóban versenyezhessen a tömeggyártókkal, legalább három-négy típusból álló kínálatra lesz szükség. A Nitro egy dízelmotorral és megfelelő árcédulával ideát is komoly szereplője lehet az egyre nagyobbá váló hobbiterepjáró-piacnak, amelyet az európai gyártók egy jelentős része csak mostanság kezd felfedezni.