Turbómotorral jöhet a Mitsubishi i

2006.02.08. 15:34

A farmotoros kisautóval kapcsolatban még sok a bizonytalan részlet, de továbbra is fennáll az európai forgalmazás lehetősége. A Mitsubishi fejlesztési igazgatója, Tetsuro Aikawa beszélt a szokatlan felépítésű típusról.

Az i igazi mostohagyermek: a fejlesztését annak idején a DaimlerChrysler elképzelései alapján kezdték meg, részben azért, hogy a következő Smart ForTwo műszaki alapjait egy nagy szériás modellben is fel tudják használni. A fejlesztést viszont teljes egészében a Mitsubishi végezte, és amikor a DaimlerChrysler váratlanul szakított japán partnerével, a szinte teljesen elkészített i a cég nyakán maradt. A bemutató előtt kétszer is megvizsgálták, hogy a kisautó gyártása megéri-e, de végül pozitív döntés született. Azt azonban a mai napig nem tudták eldönteni, hogy kifizetődő lenne-e Európában forgalmazni a típust. A gondot az jelenti, hogy japánból behozva egyszerűen túl drága volna a kisautó. Ugyanakkor lehetséges, bár elég hosszadalmas megoldást jelenthetne, ha az i a hollandiai NedCar üzemben is gyártásba kerülne. Ez valószínűleg azt jelentené, hogy a típus legkorábban másfél-két év múlva jelenhet meg az európai piacon, viszont így versenyképes áron kerülhetne a kereskedésekbe.

Ugyanakkor a Mitsubishi már dolgozik a jobbkormányos piacokra szánt exportváltozaton, amely állítólag egy új motorral készül majd. A japánban forgalmazott 660 köbcentis háromhengeres túl gyenge volna a szigetországon kívül, ezért egy 1 literes, legalább 70 lóerős turbófeltöltéses motort építenek az exportált modellekbe.