Végre elkészült az új Porsche 911 Turbo

2006.02.13. 12:45

Több mint másfél éve ismerjük a 997-es jelzésű Porsche alapmodelljét , de a turbós csúcsváltozattal mindeddig adósak maradtak a németek. Az új 911 Turbo azonban kárpótolja a rajongókat a várakozásért: erősebb, gyorsabb és letisztultabb, mint bármelyik elődje.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy azt a Porschétól már megszokhattuk, a Turbót csak néhány részlet különbözteti meg gyengébb testvéreitől. Az elődmodellhez hasonlóan itt is találkozhatunk a rettenetes hátsó sárvédő-szélesítésekkel és az ajtók mögötti látványos beömlőnyílásokkal épp úgy, mint az apró hátsó szárnnyal. Ezek a Turbo hagyományos ismertetőjegyei, de ezúttal a formatervezők a lökhárítókkal is eljátszottak egy picit. Elöl az óriási légbeömlőkről, hátul pedig a szárnyacskaforma lyukakon kikandikáló ovális kipufogóvégekről ismerhető fel az új csúcsmodell.


Galéria - kattintson a képre

A 997 Turbót persze nem feltűnősködő külseje miatt veszik majd, sokkal inkább félelmetes teljesítménye teheti sikeressé. Az autó hathengeres boxermotorja a korábbi 420 helyett 480 lóerős, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 620 Nm-re nőtt. Ennél is lényegesebb azonban, hogy ez az első benzinmotoros utcai autó változó geometriájú turbófeltöltővel. Az új technika legnagyobb előnye, hogy a turbómotor már alacsony fordulatszámon is hatékonyan működhet: az új feltöltő miatt a motor nyomatéka 1400-as és 5000-es percenkénti fordulatszám közt alig esik a csúcsérték alá.

Ennek megfelelően a gyorsulási adatok is sokkal többet javultak, mint amit a 60 lóerőtöbblet alapján várni lehetne. Az autó kézi váltóval 3,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és 12,8 másodperc alatt érheti el a 200-as tempót. A Tiptronic S váltóval felszerelt változat meglepő módon még ennél is harapósabb, akár 3,7 másodperc alatt felgyorsulhat 100-ra, és 12,2 másodpercre van szüksége a 200 km/h eléréséhez.


Galéria - kattintson a képre

Akinek pedig még ez sem elegendő, az Sport Chrono Packet Turbo nevű sportcsomagot. Ezzel egyebek közt egy piros gomb is beköltözik az autóba, amellyel 10 másodpercre 0,2 barral megemelhető a turbónyomás. Ez rövid időre 680 Nm-re növeli a motor nyomatékát, így a sportkocsi 3,5 másodperc alatt is elérheti a 100-as tempót, porba alázva ezzel az összes, papíron jóval erősebb Ferrari és Lamborghini modellt. A 911 Turbo mindkét változata legfeljebb 310 km/h-val képes haladni. Ráadásul a rettenetes képességek nem járnak feltétlenül hajmeresztő fogyasztással: a kézi váltós modell 12,8, az automatával felszerelt kivitel 13,6 liter benzint is fogyaszthat vegyes üzemben 100 kilométeren, már ha valaki épp csak simogatja a gázpedált.


Galéria - kattintson a képre

A Turbo iszonyú teljesítményét már a Porsche sem meri csupán két kerékre bízni. A szériafelszerelés része az állandó négykerék-hajtás, amely azonban csak akkor válik észrevehetővé, ha a hátsó kerekek megcsúsznak, mivel az elektronikus kuplung csak ekkor enged nyomatékot az első kerekekre. A típust már eleve igen hatékony fékrendszerrel szereli fel a Porsche. Elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergek markolják a 350 mm átmérőjű tárcsákat. Ugyanakkor a Turbo 380 mm-es első és 350 mm-es hátsó kerámia féktárcsákkal is megrendelhető.

Az új Porsche 911 Turbót a Genfi Autószalonon már élőben is megcsodálhatja a közönség, a típus forgalmazása pedig a nyár közepén indul Európa-szerte. A típus alapára Németországban 133 603 euró lesz.