Dodge Hornet: nagykocka kisautó Európának

2006.02.15. 11:18

Genfben mutatkozik be az első igazi Dodge kisautó, igaz, egyelőre csak tanulmányként.


Galéria - kattintson a képre

A Hornetet 3,846 méteres hossza alapján átlagos kisautónak gondolnánk. Rövidebb, mint a VW Polo, de valamivel nagyobb mint az új Toyota Yaris. 1,932 méteres szélessége ugyanakkor egy-két számmal nagyobb autókat idéz. Ráadásul az autó 1,566 méter magas, az utaskabin szögletes, a szélvédő szokatlanul meredek, a hátfal pedig csaknem függőleges, így az utastér is meglehetősen tágas, bár a bent ülők az üvegezett tető miatt valószínűleg még nagyobbnak érezhetik. Az öngyilkos rendszerű ajtóknak köszönhetően a beszállás illetve a bepakolás is könnyen megy, és a nagyméretű csomagoknak sem nehéz helyet csinálni, mivel a vezetőét leszámítva minden ülés síkba fektethető.


Galéria - kattintson a képre

A Hornet azonban nemcsak praktikus, de sportos is. A két sötétszürke Viper-csíknak, a 19 hüvelykes alufelniknek, a markáns sárvédő-szélesítéseknek és a feltűnő hátsó spoilernek köszönhetően már az autó külseje is azt a képzetet kelti, hogy egy igazi kis méregzsákot látunk, és tényleg. A rövid orrba egy 1,6 literes, 170 lóerős kompresszoros motor került egy hatsebességes kézi váltó társaságában. Sajnos a gyorsulásra vonatkozó adatokat egyelőre nem ismerjük – és a tanulmány 1,4 tonnás üres tömegét ismerve valószínűleg nem is esnénk hanyatt tőlük – de a szögletes forma ellenére a Hornet végsebessége 209 km/h.


Galéria - kattintson a képre

Azt eddig is tudtuk, hogy a Dodge európai bevezetését komolyan gondolja a DaimlerChrysler, de azt senki nem sejtette, hogy ilyen hamar megmutatják a Calibernél kisebb típusról alkotott elképzelésüket. Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy a Hornet – ha valóban lesz belőle sorozatgyártásra alkalmas változat – miféle műszaki alapokra épül. Bár már szó esett a Volkswagennel való együttműködés keretében egy közösen kifejlesztendő kisautóról, mindenki azt gondolta, hogy a Dodge egy átfazonírozott Polót dob piacra.

A Hornet azonban friss, önálló konstrukciónak látszik, amelyhez hasonlót egyelőre senki nem kínál Európában, sőt, Japánban és Amerikában is csak a Toyota Bb/Scion xB említhető egy lapon a Dodge járművével. Így könnyen lehet, hogy az amerikai márka néhány éven belül tényleg komoly fejfájást okozhat az európai és a japán konkurenciának.