Bentley-csodák születésnapra

2006.02.17. 15:46

Két speciális modellváltozattal emlékezik a brit márka a Crewe-ban működő üzem megalapításának hatvanadik évfordulójára. A Diamond Series jelzésű autókból még Bentley-mércével mérve is kevés készül.

Az Arnage R-en alapuló autóból összesen 60 példányt gyártanak, és ebből a mennyiségből 30 Észak-Amerikába, 19 pedig Angliába kerül, így a világ többi Bentley-vásárlójának mindössze 11 példány jut. A ritkaságot különleges kék fényezéséről, hatalmas, 19 hüvelykes keréktárcsáiról, krómozott hűtőmaszkjáról és az orrán elhelyezett szárnyas B betűről ismerhetjük fel, amelyet vagy harminc éve nem láthattunk a cég egyetlen autóján sem. A típust az ősrégi 6,75 literes V8-as kétféle kompresszoros változatával készülhet, 406, illetve 456 lóerős teljesítménnyel, valamint 250 vagy 270 km/h-s végsebességgel.

A Continental GT Diamond Series modellhez könnyebb lesz hozzájutni, mivel ebből összesen 400 példányt készítenek. Ez az ilyenkor szinte kötelező fém díszítések mellett ezt a változatot 20 hüvelykes felnijei mellett hatalmas kerámia féktárcsái különböztetik meg a többi Continental GT-től. Előre 420 mm, hátulra pedig 356 mm átmérőjű féktárcsákat szereltek.

A Bentley jelenlegi üzemét eredetileg a Rolls-Royce irányítása alatt építették. A gyár a Rolls-Royce és a Bentley márkákkal együtt 1998-ban került a VW-csoport tulajdonába, de 2002 óta kizárólag a Bentley típusait gyártják itt, miután a BMW megszerezte a Rolls-Royce márka jogait, és új üzemet épített fel az új Phantom számára az angliai Goodwoodban. A brit luxusautó-gyártás legfontosabb helyszíne azonban most is Crewe, ahol az új Continental GT és Flying Spur modellek sikerének köszönhetően lassan a rendelkezésre álló kapacitás korlátait feszegetik a megrendelések.