Genfben mutatkozik be az elődjénél minden irányban nagyobb új Ford Galaxy. 4820x1854x1690 mm-es dimenzióival 17,9 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb és 1,4 centivel magasabb, mint elődje, a nyomtáv elöl 59, hátul 81 mm-rel nőtt. A hétüléses autóban mutatkozik be a Ford FoldFlatSystem, FFS névre keresztelt új üléshajtogatási rendszere, 335-ről 435 literre nőtt a harmadik üléssor mögötti csomagtér, ami az ülések lehajtásával akár 2325 literre is felduzzasztható. A lehajtható második és harmadik üléssor a korábbinál 5 és 6 centiméterrel hosszabb úton tologatható. Kívülről egy darabból állónak látszik az opcionális panorámatető, de az utastér fölött valójában négy különálló szekcióból áll össze, kettő az első, kettő a hátsó ülések fölött. A tető egész hosszán végighúzódó középső panel gyermekfigyelő visszapillantó tükröt és öt különálló rekeszt tartalmaz.
A hagyományos első, oldal- és függönylégzsákok mellé már a Galaxyhoz
is lehet a sofőr térdét védő párnát rendelni. Az aktív, folyamatos
elektronikus felügyelet alatt álló csillapítás mellett ESP, emelkedőn
történő elindulást segítő Hill Launch Assist, keréknyomás-ellenőrző, és
ütközésveszély esetén fékezésre is képes adaptív tempomat segíti a
biztonságos és komfortos közlekedést.
Az új Galaxy orrába
1,8 és 2 literes motorokat szerelnek. A dízelek közül 1,8-asból
kapható lesz 100 és 125 lóerős változat, míg a 2 literesek 130 és 140
lóerős maximális teljesítménnyel kerülnek forgalomba. A benzinfalók
igényeit a kétliteres, 145 lovas Duratec elégíti ki.