Hazai földön a Második Fázis

2006.02.21. 10:50

Galéria - kattintson a képre

A Renault Hungária elhozta nékünk a – nem viccelek, tényleg így hívták a bemutatón – Renault Mégane II 2. fázist. Azt hittem, a Laguna faceliftjének bemutatása után már nem érhet meglepetés, de az új Mégane mégis megdöbbentett. Ilyen kevés, egyben ennyire észrevehetetlen változást talán még nem is tapasztaltam modellfrissítés alkalmával. A 80 millió eurós befektetés eredménye: kis lámpaformázás, némi felszereltség-módosítás, új műszer-megvilágítás(!), vékonyabb, kecsesebb mutatók(!!!), flat-blade, azaz egybeszerelt ablaktörlő-lapátok(!!!!!!), apró bűvészkedés a motorokkal (na jó, van egy új motor is új váltóval, erről később), és kész Az Új Mégane. Mivel már decemberben megírtuk az összes lényeges változást, a magyar bemutatóról mindössze három új információt sikerült elhozni.


Galéria - kattintson a képre

Először is: az új szürke műanyag védőbetét a lökhárítókon nagyon hülyén mutat a sötétebb tónusú Mégane-okon. Szerencsére opciósan színre fújva is rendelhető.
Másodszor: megtudtuk az árakat. A Mégane-család életgörbéje derekán olcsóbb nem lett, de az egyes felszereltségi szintek extralistáját némileg kibővítették. Az immár kecses mutatójú, habosított műszerfalú Második Fázisú Mégane II Coupé 1,4 literes, 98 lóerős benzinmotorral 3 380 000 forintért, elődje áráért már hazavihető.


Galéria - kattintson a képre

Az 1,9 literes dCi izmosabb változata a frissítéstől tíz lóerővel erősebb, 130 lóerős lett az új modellben. Az ártöbblet mondjuk egy ötajtós (Berline) esetében 70 000 forint, ez a motor csak a Privilége csúcsfelszereltséghez rendelhető. Az új, 150 lovas turbódízel kombi karosszériában 5,86 millió forintba kerül. Nézzünk még egy érdekes modellt, mondjuk a 165 lóerős kupé-kabriót: a régi CC Privilége 6,66 millió forint, az új pedig, nahát, ugyanannyi.


Galéria - kattintson a képre

A harmadik új infó a kétliteres dízelmotor rövid menetpróbájának tapasztalata: igen jó! Ezért a motorért hajlandó vagyok megbocsátani még az egész panamát, a láthatatlan, észrevehetetlen frissítést is. 150 derék dízellóerő, 340 Nm nyomaték, kettesbe váltáskor könnyedén felsikkantó 205-ös gumik, negyedikben, de még ötödikben is ülésbe szorító gyorsulás, plusz egy kímélő, a motort 130-nél is alig kétezer fölé engedő autópályafokozat. Lerágott csont ide, ezerszer megírt Mégane oda: ezzel a motorral és váltóval kérünk egy tesztautót. Mindegy, milyen karosszériával, hiszen már mindet kipróbáltuk.