Ősszel jöhet a Ford új hobbiterepjárója

2006.03.20. 10:16

Az új modell a meglehetősen sikertelen Mavericket válthatja fel a Ford kínálatában.

A típusról egyelőre csak annyit tudunk, hogy várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon leplezik le, és ugyanarra a platformra épül, mint a Ford Focus. A négykerék-hajtást állítólag ugyanarra a Haldex-kuplungos erőátviteli rendszerre bízzák, amelyet a Volvo modelljeibe építenek. Ez a szerkezet terepjárásra ugyan nem a legjobb megoldás, viszont olcsó, így a Ford szabadidőautója igazán versenyképes áron kerülhet piacra.

A Ford eddig az Észak-Amerikából importált Maverickkel próbált helyt állni a szabadidőautók közt, de a japán vetélytársak mellett nemigen rúghattak labdába: míg a piac legkelendőbb modelljéből, a Toyota RAV4-esből több mint 87 ezer példányt adtak el tavaly, addig a Ford típusából alig 7000 talált gazdára. Ez nagy részben annak köszönhető, hogy a típushoz nem kínálnak dízelmotort, pedig Európában a szabadidőautók benzines motorral szinte eladhatatlanok. Az új modell ilyen szempontból is javít a Ford helyzetén, de a siker esélyét csökkenti, hogy mostanra szinte az összes nagyobb gyártó felismerte a hobbiterepjáró-piacban rejlő lehetőségeket.

Így a következő egy-két évben az Opel, a Renault, a Peugeot-Citroën és Volkswagen is bemutat egy-egy hasonló típust. Elemzők szerint az olcsó szabadidőautók piaca Európában a jelenlegi évi 750 ezer helyett akár 1,1 millió autót is felvehet 2010-ben, de úgy tűnik, addigra a jelenleginél sokkal többen próbálnak majd megosztozni rajta.