Kelet-Európa felé terjeszkedik a Chevrolet?

2006.03.29. 14:31

Újra fontolgatja a helyi gyártás lehetőségét a GM-Daewoo, annak ellenére, hogy a General Motors annak idején nem vette át a Daewoo európai üzemeit. A legutóbbi hírek szerint most több lehetséges partnerrel is tárgyalnak, a közép- és kelet-európai gyártás beindításáról. Elsősorban az Aveo, Lacetti és Epica modellek helyi összeszereléséről hallani, amelyeket jelenleg még Dél-Koreából importálnak Európába. Egyes pletykák szerint a régi Daewoo-üzemeket - a lengyel FSO gyárat, illetve annak tulajdonosát, az ukrán AvtoZAZ-t - vonnának be a termelésbe, más hírek új üzemek építéséről szólnak, de a lényeg ugyanaz: a GM-Daewoo keresi a lehetőséget, hogy versenyképesebbé válhasson Európában.

Egyes nyugat-európai szakszervezeti vezetők egyenesen attól tartanak, hogy a Chevrolet modellek európai gyártása az Opel németországi üzemeit is veszélyeztethetné. A GM-Daewoo autóinak következő generációja már ugyanazokra a platformokra épül, mint a többi GM márka típusai, így az Opel típusok elméletben minden nehézség nélkül gyárthatóak lennének a Chevrolet üzemeiben. A GM szempontjából egy ilyen lépés nyilván jelentős előnyökkel járna, hiszen így a drága nyugat-európai munkaerő helyett jóval olcsóbb keleti szakmunkásokkal dolgoztathatna. A GM Europe jelenleg egyetlen nagyobb üzemben állít elő autókat Kelet-Európában: a lengyelországi Gliwicében készítik az Astra Classic és az Opel Agila típusokat, a GM-Daewoonak pedig egyáltalán nincs helyi gyártókapaciása.