Yes Roadster: a második nekifutás

2006.04.03. 16:18

Galéria - kattintson a képre

Még 2001-ben mutatkozott be a keletnémet sportkocsi első változata. Az alkotók cége, a Funke und Will AG azóta eladott néhányat a pillekönnyű, középmotoros gépből, és időközben tovább is fejlesztették az eredeti koncepciót. Az új változat, amely ma, a lipcsei AMI kiállításon mutatkozott be a nagyközönség előtt, már 3,2 literes V6-os motort kapott. Ez is az Auditól származik, akárcsak a korábbi 1,8 literes turbós négyhengeres, és alaphelyzetben 255 lóerő leadására képes, de készül már a tuningolt, 285 lovas változat, és egy turbófeltöltős kivitel is lesz 355 lóerőnyi teljesítménnyel és 485 Nm-es csúcsnyomatékkal. Már a leggyengébb változat is félelmetes: a bőven egy tonna alatti súlyú karosszériának köszönhetően 4,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 255 km/h. A turbós Yes roadster azonban még veszedelmesebb, 3,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és akár 281 km/h-val is száguldhat.


Galéria - kattintson a képre

Az új Yes sokkal felnőttebb jelenség, mint az első próbálkozás. Sokat finomítottak a formáján, így elegánsabb, és aerodinamikai szempontból hatékonyabb lett, 3,809 méteres hosszának, 1,804 méteres szélességnek és 2,454 méteres tengelytávjának köszönhetően pedig jóval tágasabb is. A jórészt kézi munkával előállított autó persze nem olcsó mulatság. Az alapmodellért majdnem 60 ezer eurót (átszámítva 15,7 millió forintot) kérnek, turbómotorral pedig csaknem 70 ezer euró (18,4 millió forint) egy Yes ára. Cserébe nem csak Lotusok, Ferrarik és Porschék porig alázására nyílik lehetősége a Yes tulajdonosainak egy-egy zöldlámpás rajtnál, de olyan autót kapnak a pénzükért, amilyen jó ha néhány tucat embernek van a földön.