Elkészült Ford V8-as dízelmotorja

2006.04.07. 13:56

A Ford angliai üzemében készül a 3,6 literes nyolchengeres, ugyanazon a gyártósoron, ahol a régebbi, 2,7 literes V6-ost is gyártják. Az új motor kerek 270 lóerős, és akár 640 Nm-es nyomaték leadására is képes. A gyártást már ma megkezdték Dagenhamben, és a tervek szerint évente 25 ezer példányt gyártanak belőle, bár azt egyelőre nem árulták el, hogy mely típusokba szerelik be. Szinte biztos, hogy a Jaguar és a Land Rover alkalmazni fogja az új motort, de az sem kizárt, hogy később a PSA Peugeot Citroën, illetve a Volvo is kap majd a V8-asokból.

A motor kifejlesztésére és gyártására állítólag 12,2 millió angol fontot költöttek, ami igen kevésnek tűnhet, de a motor paramétereiből úgy látszik, hogy a 2,7 literes, V6-os dízelmotor alkatrészeit használták fel, így csupán a motorblokkot, a főtengelyt és a szelepvezérlést kellett újratervezni, a legköltségesebb alkatrészek – így a hengerfej, a dugattyúk, és ezzel az égéstér – kialakításával gyakorlatilag nem kellett foglalkozniuk a Ford mérnökeinek.

Az új V8-as elsősorban a Ford prémium márkáit tömörítő PAG számára volt létkérdés, hiszen a német konkurencia már évek óta kínál hasonló méretű és teljesítményű nyolchengeres dízelmotorokat, és a Jaguar, illetve a Land-Rover Európában számos vásárlót szalasztott el megfelelően nagy teljesítményű és presztízsértékű dízelmotor híján.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.