Saturn Aura: az amerikai Vectra

2006.04.11. 10:07

Bő egy évvel ezelőtt még csak tanulmány volt, a New York Auto Show közönsége azonban már láthatja a Saturn Aura szériaváltozatát.


Galéria - kattintson a képre

A padlólemez az Opel Vectrából már jól ismert Epsilon jelzésű szerkezet, és a fejlesztés egy részét is Rüsselsheimben végezték, így a Saturn Aura jelenleg a GM amerikai részlegének leginkább európai tagja. A formaterv is hordoz néhány ismerős elemet: az első lámpák például egy picit az Opel Astrára, egy picit a tavaly megújult Vectrára emlékeztetnek, de azért azt mégsem mondanánk, hogy az Aura másolat, hiszen fontos részleteiben teljesen új. Az opeles párhuzam nem véletlen, a GM azt szeretné, ha az amerikai vásárlók tudnának a kapcsolatról, és olyan kedvvel vásárolnának Saturnt, mintha az is európai importból származna.


Galéria - kattintson a képre

Az Aurának persze van egy csomó részlete, amely csak az Atlanti-óceán túlpartján lehet igazán vonzó. Ilyen a motorpaletta: két V6-os, 3,5 és 3,6 literes hengerűrtartalommal. Furcsa lehet, hogy a két motor ennyire hasonló, de a küldetésük teljesen eltérő. A kisebbik a ráérős, polgári változat: 224 lóerős, a csúcsnyomatéka 298 Nm, és négysebességes automata váltó jár hozzá. A nagyobbik 252 lóerejével és 340 Nm-es csúcsnyomatékával, egy vadiúj, kézzel is kapcsolható hatsebességes automatával párosítva sportos élményt hivatott nyújtani.

A GM reményei szerint a Saturn Aura elfogadható árával és európai hangulatával képes lesz megszorongatni Amerika legkedveltebb személyautóit, a Toyota Camryt és a Honda Accordot, de legalábbis életben tartja a GM legfiatalabb márkanevét, amely eddig leginkább csak a túlélésért küzdött.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.