Wrangler Unlimited: igazi Jeep négy ajtóval

2006.04.12. 10:37

Galéria - kattintson a képre

Ez az első alkalom, hogy a nyers minimál-terepjáró akár családi autó is lehetne. A Wrangler Unlimited lényegében nem más, mint a januárban Detroitban bemutatott új Wrangler több mint fél méterrel megtoldott változata, amely a lehetőségekhez mérten kényelmes utazási lehetőséget nyújt öt felnőtt, és egy hosszabb úton szükséges összes csomag számára.


Galéria - kattintson a képre

Az új modellváltozat az orrtól a B-oszlopig, illetve a hátsó tengelytől hátrafelé teljesen ugyanolyan, mint rövidebb testvére, csupán a tengelytáv nőtt 2,423-ről 2,946 méterre. Így csináltak helyet a plusz két oldalajtónak, amelyek ugyanúgy derékszögig nyithatók, mint az elsők, és 673 mm szélesek, így igazán kényelmesen hozzáférhetővé teszik a hátsó üléssort. A teljes magasságú ajtókat természetesen hátul is le lehet cserélni derékig érő félajtókra, vagy otthon is lehet hagyni, ahogy az elsőket is, a hátsó ülések pedig a padlóba hajthatók, akár 60:40 arányban két részletben is.


Galéria - kattintson a képre

A Wrangler Unlimited így zárt állapotban akár 2,35 köbméternyi csomag szállítására is alkalmassá tehető. Lényegében a használható tetőmegoldások is változatlanok. A rövid Wrangleréhez hasonló keménytető használható a hosszú változaton is, de itt az első két utas két, külön-külön eltávolítható panelt kap a feje fölé, amelyek egyben napfénytetőként is működnek. E mellett persze ehhez a változathoz is van könnyen összehajtható vászontető.

A hosszabb tengelytáv persze a Wrangler menettulajdonságait is befolyásolja: jobb egyenesfutást és nagy sebességű stabilitást eredményez, ugyanakkor jóval nagyobb lett az autó fordulóköre, és csökkent a középső terepszög is,


Galéria - kattintson a képre

25,4-ről 20,8 fokra, így nehéz terepen könnyebben elakad az Unlimited. A műszaki megoldások gyakorlatilag azonosak a Wrangler alapváltozatában alkalmazottakkal, ugyanaz a hajtásrendszer, a 3,8 literes, 205 lóerős, V6-os benzinmotor, és a hatsebességes kézi kapcsolású, illetve a négysebességes automata váltó. Itt is megtalálható a szétkapcsolható első kanyarstabilizátor, a terepen is használható ABS, és a részben vagy teljesen kikapcsolható menetstabilizáló elektronika.