Lexus LS600h L: az első V8-as hibrid

2006.04.13. 12:53

Itt a rég várt csúcsmodell, amelyben a Toyota összes előremutató műszaki megoldását összezsúfolták. Az LS600h L-t a nagy német prémium márkák 12 hengeres óriásai ellen vetik harcba, de a Lexus nem erővel próbál nyerni a versenyben.


Galéria - kattintson a képre

A januárban leleplezett LS460-ashoz hasonlóan a 600-asba is 8 hengeres motor kerül, igaz, egy teljesen új, 5 literes szerkezet. Ez a V8-as azonban csak egy a valaha volt legerősebb, személyautóba épített hibrid hajtáslánc elemei közül: a hajtásban ugyanis egy nagy teljesítményű villanymotor is részt vesz. Ezúttal hiába keressük a 460-as nyolcsebességes váltóját, mert a benzinmotorhoz egy fokozatmentes automata csatlakozik. A rendszer pontos paramétereit sajnos még nem közölték, csupán annyit árultak el, hogy az összteljesítmény 430 lóerő. Ez ugyan nem tűnik soknak, de nincs okunk kételkedni benne, hogy a villanymotor hatalmas nyomatéka és utánozhatatlanul gyors reakciója révén az LS600h L valóban úgy megy majd, mint 50-100 lóerővel többet nyújtó riválisai.


Galéria - kattintson a képre

Egy ilyen luxusmodellnél azonban nem is a menetteljesítmények a legfontosabbak, hanem a kulturált, csendes működés. A tervezők szerint ezen a téren verhetetlen az új modell, hiszen a kiegyensúlyozott járású V8-as is csak szükség esetén kapcsol be, a villanymotornak pedig szinte nincs is hangja. Természetesen a Toyota hibrid hajtásrendszere alacsony fogyasztást ígér, de ennél sokkal lényegesebb, hogy a szigorú amerikai szabványok szerint is a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási kategóriába tartozik. Így hamar az amerikai felső tízezer környezettudatos frakciójának kedvence lehet belőle: egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha jövőre már ilyenekből szállnának ki a filmsztárok az Oscar-gálán a fapados Toyota Prius helyett.

A benzin-elektromos hajtáslánc mellett persze más újdonságokat is belezsúfoltak a tervezők az új csúcs-Lexusba. Van például változó áttételű kormánymű (VGRS), baleset-előrejelző rendszer (APCS) és integrált járműdinamika-ellenőrző (VDIM) a lehető legnagyobb biztonsági szint elérése érdekében.

A külsőre a hosszabbik LS460 változattal megegyező külső és belső kialakítású LS600h L egyetlen komoly hibája, hogy még egy évig várni kell rá. Az első példányok legkorábban jövő áprilisban kerülhetnek új gazdáikhoz Észak-Amerikában, és Európába valószínűleg még ennél is később érkezik meg a hibrid hajtású óriás.