Bemutató: Jeep Commander

2006.04.13. 14:41

Új modellekkel próbál vért pezsdíteni a Jeep, de egyelőre abból építkezik, ami van: a Commander valójában a Grand Cherokee padlóvázára és hajtásláncára szabott új karosszéria.


Galéria - kattintson a képre

Valóságos erődemonstráció fogadott az Adventure Parkban, ahová az új Jeep modell, a Commander meghívója szólt. A Totálsár minden tesztautót elhoz ide, ezért a helyszín igencsak ismerős, de a látványos pozícióban beállított Jeep-ek plusz egy ikon, a veterán katonai Jeep (amit történetesen a Ford gyártott ) hatásos fogadtatás volt – a legrémisztőbb helyen, a rámpa teteján (is) állt Commander. És alulról nézve egész meggyőzően nézet ki – hatalmas fekete kocka, nagy krómozott hűtőmaszkkal.


Galéria - kattintson a képre

A gyátó szándéka szerint a Commander a luxusterepjárók elegancia-extrémítás-sportosság háromszögében leginkább a Hummer által képviselt extrémításhoz áll közel; távol a prezentációban Porsche Cayenne által képviselt sportosságtól, és nem olyan távol a Range Rover képében megjelenített eleganciától. A különlegesség érdekében (a Jeep történetében elsőként) hétszemélyes utasteret, és a műszaki alapokat adó Grand Cherokee-tól jelentősen eltérő formatervet választottak.


Galéria - kattintson a képre

Ráadás, és igazából jó hír, hogy a háromliteres V6-os turbódízel a Mercedes-től származik. A 218 lóerős, közös nyomócsöves motor elég komoly, 510 Nm-es nyomatékot tud. Az ötfokozatú váltómű automata. Rendelhető lesz majd 5,7 literes HEMI V8-as benzines is (326 lóerő, hengerlekapcsolás és egyebek), illetve egy kisebb V8-as is (4,7 liter, 231 lóerő).


Galéria - kattintson a képre

A Commander mindemellett a Jeep egyik legfejlettebb terepjáró összeállításával rendelkezik. A Quadra-Trac II osztóműve állandó összkerékhajtást kínál és képes a teljes nyomatékot bármelyik tengelyre továbbítani. Az első és hátsó elektronikus differenciálzárakkal, illetve az automatikus nyomatékelosztással a Quadra-Drive II összkerékhajtási rendszer akkor is képes megmozdítani az autót, ha annak csupán egy kereke érintkezik a talajjal (vagy képes átadni nyomatékot).


Galéria - kattintson a képre

Műszaki tekintetben nemigen van külkönbség a Cherokee és a Commander között. Habár nyilván nem ez volt a szándéka a tervezőnek, de az utastér szűkösségében is eléggé hasonlítanak. A leghátsó sorba nem éppen könnyű a bejutás, igaz gyermekes családoknak ez mégsem rossz megoldás. Ugyanakkor a Commander is szenved a hétüléses szabadidőautók betegségétől: ha heten ülnek bent, akkor csak 170 literes a raktér.


Galéria - kattintson a képre

Mindez a rövid első menetpróba alkalmával derült ki, ahol azért jó tapasztalatokat is szereztünk. A Commander magabiztosan viselkedik aszfalton is, a műszerfal és a szélvédő közötti hatalmas felület, illetve a vísszintes motorháztető magabiztossággal tölti el a vezetőt. Akit ráadásul számtalan extra kényeztet, a motorsan állítható pedálsortól kezdve a tolatókameráig.

Az árlistán jelenleg egyedül a fent említett háromliteres V6-os turbódízel szerepel, 13,5 millió forintért. A Grand Cherokee ugyanezzel a motorral fillérre potosan ugyanennyibe kerül. Ugyanazért a pénzért két alternatívát kínál a Jeep: hétüléses doboz vagy csirke. A választás az Öné!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.