Múltidéző verseny-Mustang a Saleentől

2006.04.18. 11:41

Parnelli Jones munkásságának állít emléket a legismertebb amerikai tuningcég. A Saleen Parnelli Jones Mustang névre hallgató típust az amerikai versenyzőlegenda 1970-es Trans-Am sikereinek emlékére építették.


Galéria - kattintson a képre

A látványos narancssárga-fekete versenyfestés és a klasszikus mintát követő felnik egy az egyben a 26 éves Boss Mustang versenygépet idézik, sőt, a Saleen mérnökei még az eredetileg 4,6 literes, V8-as motor hengerűrtartalmát is megnövelték 4,9 literre, azaz 302 köbhüvelykre, mivel az eredeti versenyautóban is épp ekkora motor dolgozott. Természetesen a teljesítmény is méltó a példaképhez: a hengerenként három szelepes nyolchengeres 370 lóerő teljesítmény és 502 Nm nyomaték leadására képes. Az egyetlen apró szépséghiba, hogy a jelenlegi Mustangot az 1964 és 1969 közt gyártott sorozatról mintázták,


Galéria - kattintson a képre

így alig emlékeztet az 1970-es Bossra, bár a Saleen tervezői a fényszórókon átfutó vízszintes csíkkal és a hűtőrácsba épített két kerek lámpával azért megpróbálták felidézni az utolsó igazán erős Mustangok szellemét. A különleges festésű modellből összesen 500 példányt készítenek, bár ezek közül egy, a 001-es sorozatszámú a névadó Parnelli Joneshoz kerül. A maradék 499 autót kb. 60 ezer dolláros, azaz átszámítva úgy 13 millió forintos áron lehet megvásárolni.


Parnelli Jones eredeti versenygépe

Parnelli Jones az Egyesült Államok egyik legsikeresebb autóversenyzője volt az 1960-as évek közepén. Pályafutását még 1956-ban kezdte, és a csúcsot az 1963-as Indianapolis 500 verseny megnyerésével érte el. Később más kategóriákban is sikerrel próbálkozott, egyebek közt nyert Nascar-versenyeket, és sportkocsi-versenyeket is. Az aktív versenyzéstől 1970-ben vonult vissza, de később az Indycar sorozatban és a Formula-1-ben is feltűnt csapattulajdonosként. Egy-egy nosztalgiaversenyen még manapság is fel-feltűnik, többek közt a narancssárga Boss 302-es volánjánál is.