Acura RDX: sportos crossover késésben

2006.04.18. 16:48

Hosszas vajúdás után csak megszületett a legkisebb Acura szabadidőautó, de érzésünk szerint egy picit elkésett. Négy éve még egy kétajtós, igazán formabontó megjelenésű terepjáró-kupé viselte ugyanezt a betűkombinációt, tavaly pedig egy kellemes, bár elég unalmas vonalvezetésű, már-már sportos ötajtóst mutattak be – még mindig tanulmányként – a Honda tervezői. Mind a két autó ígéretesnek tűnt, hiszen nemigen akadt konkurencia. Azóta viszont megjelent egy típus, amely tökéletesen azonos a koncepciót testesít meg, és még jól is néz ki: a Mazda CX-7 .

Az új RDX-szel az a legnagyobb probléma, hogy a tavalyi tanulmányhoz képest semmit sem változott a megjelenése, csupán néhány részlet egyszerűsödött. Az ötajtós forma semmilyen jellegzetes vonást nem hordoz: más jelvénnyel bármelyik amerikai, japán vagy koreai márka adoptálhatná, és ez egy viszonylag drága, prémium kategóriás típus esetében nem túl bíztató. Ráadásul a számok szintjén pontosan ugyanazt tudja, mint a Mazda CX-7. Ugyanúgy 2,3 literes, négyhengeres turbómotor hajtja, amely ugyanúgy 240 lóerős. A Super Handling AWD fantázianevű négykerék-hajtás persze kiváló műszaki megoldás, és nyilvánvalóan a minőséggel sem lesz baj, de a Mazda új modellje vélhetően ezeken a területeken sem marad el sokkal az Acura mögött.

A legnagyobb problémát azonban nem a hasonló részletek jelentik, hanem az a tény, hogy a Honda az RDX forgalmazásával is le van maradva a Mazdához képest. Míg a CX-7 már most is kapható, addig az Acura újdonságára még majdnem fél évet várniuk kell az amerikai vásárlóknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.