Elszabadult az ágaskodó lovacska

2006.04.20. 10:36

A Ferrari két formatervező stúdiónak is megengedte, hogy saját egyedi modelljeiken használják a sportkocsigyártó logóját.

A Pininfarina és a Zagato persze csak olyan autókon helyezheti el a jelvényt, amelyek a Ferrari egyik típusán alapulnak, és attól kizárólag a karosszéria formájában, illetve a belső tér kialakításában különböznek, mechanikai szempontból viszont egyáltalán nem. Az utóbbi 30 évben a Ferrari nem adott hasonló, általános érvényű engedélyt senkinek, és ragaszkodott hozzá, hogy bárki, aki a cég külön hozzájárulása nélkül egy Ferrari módosításával készít autót, az mindenhonnan tüntesse el a gyártóra utaló feliratokat és jelvényeket.

A Ferrari történetének első évtizedeiben számos kisebb-nagyobb olasz karosszériaépítő cég készített egyedi modelleket a gyártó által szállított alapokra, és most újra megnyílt az út az ilyen típusú kezdeményezések előtt. Az első két idegen karosszériás Ferrari, az 575 GTZ és a Pininfarina 612 Scaglietti PKA nevű típusa a hét végén mutatkozik be Olaszországban, és semmi kétségünk afelől, hogy az elsőket hamarosan újabbak követik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.