Késik a kínai invázió Európában

2006.04.20. 16:38

Úgy tűnik, egyelőre nem elég jók a kínai autók: a legtöbb típus nem felel meg a helyi előírásoknak. Néhány éve még úgy látszott, hogy a kínai autógyártók olcsó termékeikkel már az évtized közepén eláraszthatják Európát, de úgy tűnik, a kontinens egyelőre túl kemény dió.

A legnagyobb gondot a szigorú biztonsági előírások jelentik: az új gyalogosvédelmi szabályoknak gyakorlatilag egyetlen kínai tervezésű típus sem felel meg, és a törésteszteken is rendre gyenge eredmények születnek. A leghíresebb példa a Landwind terepjáró csúfos kudarca az ADAC tesztjén, de úgy hírlik, más típusokkal is előfordultak hasonló esetek, még a forgalomba helyezés előtti vizsgálati szakaszban. Számos kínai autómárkának van már európai importőre, de szinte mindegyik elhalasztotta, vagy felfüggesztette az európai bevezetést az autók engedélyeztetése körül felmerült problémák miatt. Az egyik ilyen importőr névtelenségbe burkolózó szóvivője szerint a kínaiak szeretnék meghódítani Európát, ezért több gyártó is komoly fejlesztésekbe fogott, hogy az eddigieknél biztonságosabb autókat fejlesszen. Ez a folyamat azonban legalább három évet vesz majd igénybe, így az első olyan kínai típusokkal, amelyek kereskedelmi szempontból sikeresek lehetnek, 2009 előtt nemigen találkozhatunk.

Kínában jelenleg több mint 20 önálló autógyártó működik, és úgy tudjuk, ezek közül számos olyan akad, amely milliós nagyságrendű mennyiséget volna képes exportálni, akár már holnaptól, olyan áron, amellyel a legnagyobb multinacionális cégek is nehezen versenyezhetnének.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.