Kapacitást csökkent a GM

2000.12.22. 14:29

Évente 400.000 autóval csökkenti európai gyártását a GM. Az első lépés, a lutoni Vauxhal üzem bezárása már folyamatban van, ám ez csak a jéghegy csúcsa. 2001 közepén a törökországban működő Torbali gyár is beszünteti a termelést, és 2004-ig, a terv határidejének lejártáig további gyárbezárások is várhatók. Ezzel párhuzamosan világszerte csaknem 20%-kal csökkenti típusai számát, amely pillanatnyilag 80 körül van. A GM-nek jelenleg 13 gyára üzemel Európában, amelyekben 2.5 millió autó készül évente, viszont idén mindössze 1,9 millió járművet sikerült eladni a kontinensen. A cég legkelendőbb típusai jelenleg a Zafira, az Agila, és a remények szerint az új Corsa is sikeres lesz, ám a legfontosabb, kompakt- és középkategóriában az Astra és Vectra modellek eléggé gyengén szerepeltek az utóbbi időben. Úgy néz ki, hogy az épp csak beharangozott Omega V8 típus is áldozatul esik a megszorításoknak. A típus gyártószerszámait még nem készítették el, így a lépés viszonylag kis veszteséget jelent a cégnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.