Jön a kompakt Saab, de honnan?

2006.04.21. 09:20

A svédek a régi Saab-üzembe szeretnék vinni a gyártást, de ehhez még le kell győzniük a többi európai GM-üzemet.

A Saab márka első embere, Jan Ake-Jonsson beszélt a 3-as BMW, az Audi A3-as, és a Volvo C30 ellenfelének szánt típusról, amelyről egyelőre csak annyit árult el, hogy lesz, és a következő Opel Astra padlólemezére épül. A lényeg most nem is maga az autó, hanem a versengés, amely érte folyik. A General Motors számos európai üzeme esélyes rá, hogy gyártsa az új típust, köztük a Trollhättanban működő egykori Saab-gyár, amely korábban a 9 3-as és a 9 5-ös utódjának gyártási jogát is elvesztette a rüsselsheimi Opel központtal szemben.

Jonsson szerint az új Saab kompakt nagyon fontos a nyugat-svédországi gyár túlélése szempontjából, hiszen így a prémium modell mellett ezzel akár az Opel Astra egyes változatainak gyártása is Trollhättanba költözhet az egységes padlólemeznek köszönhetően. Ugyanakkor ha nem sikerül a kis Saab gyártását Svédországban tartani, az hosszabb távon meg is pecsételheti az üzem sorsát. Akkor legfeljebb az európai Cadillac modellek gyártása maradhat itt, amelyekről jelenleg még azt sem lehet tudni, hogy sikeresek lesznek-e a kontinensen, vagy sem.

Kép: Hammer/ HVTM

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.