Fiesta Sport Van: zöldségestuning

2006.04.27. 10:34

A Team RS egyik specialistája jól eltévedt a kölni Ford-központban: véletlenül a haszonjármű-fejlesztők emeletén szállt ki a liftből, és ha már ott járt, gyorsan kezelésbe vette az arra legalkalmasabbnak látszó áruszállítót. Valahogy így képzeljük a Sport Van születését, amely leginkább a dízelmotoros Fiesta S -re emlékeztet, csakhogy a hátsó oldalablakok helyén fémlemezeket, az első üléssor mögött pedig leválasztott csomagteret találunk.

Az új áruszállító Fiesta igazán látványos jelenség. Az első lökhárító hatalmas, trapézforma légbeömlője, a 16 hüvelykes alufelni-garnitúra, a 195/45-ös gumik és az apró hátsó spoiler láttán igazi kis méregzsáknak gondolnánk. Belül ugyanez a vonulat folytatódik a sportülésekkel, a bőrbevonatú kormánykerékkel és váltógombbal, valamint az ezüstszínű betétekkel. A felszereltségre szintén nem jellemző a személyautókból kialakított kis áruszállítók igénytelensége: légkondicionáló, mp3-lejátszós hifi és fűthető szélvédő is rendelhető az autóhoz. Az egyetlen csalódás a motor: az 1,6 literes PSA-Ford dízel gyengébbik, 90 lóerős változata ugyan bőven elegendő a Fiesta karosszériájának tempós mozgatásához, de a hivalkodó külső alapján még akkor is többet vártunk volna, ha tudjuk, hogy a Sport Van mégis csak egy apró furgon.

Sportos kisautón alapuló áruszállítót nem a Ford készített először – emlékezzünk csak a 160 lóerős MG Expressre –, de úgy vélik, ezzel a típusváltozattal bővíthetik a Fiesta vevőkörét. Azokra számítanak, akik hétköznap igáslóként használnak egy ilyen apró áruszállítót, de a munka végeztével ugyanezzel az autóval kénytelenek megosztani szabadidejüket is. A Fiesta Sport Van az év végére Európa nagy részén elérhető lesz, bár a magyarországi forgalmazásáról egyelőre nincs információnk.