Újból a BMW tarolt az Év Motorja szavazáson

2006.05.11. 09:55

A zsűri ismét az M5-ös tízhengeresét találta a ma létező legjobb motornak: ez az 507 lóerős csodagép nem csak az Év Motordja díjat vihette haza Münchenbe, de a legjobb utcai sportmotornak és a legjobb, 4 liternél nagyobb lökettérfogatú motornak is ezt választották, akárcsak tavaly ilyenkor . A zsűri értékelése szerint a V10-es fejlett műszaki megoldásaival, lenyűgöző erejével, hangjával és spontán viselkedésével új szabványt teremtett, amelynek a vetélytársaknak egyelőre nem igazán felelnek meg. A tízhengeres mellett két, tavalyról szintén ismerős díjat kapott két másik BMW motor: a 2,5-3 literes kategóriában az 535d típus kétlépcsős feltöltésű, háromliteres, hathengeres dízelmotorját, a 3-4 literes kategóriában pedig az M3-as és a Z4 M 3,2 literes soros hathengeresét ítélték a legjobbnak.

A 61 tagú zsűriben az idén egyébként sem igazán buzgott a vágy, hogy új motoroknak osszák az elismeréseket: az 1 liter alatti kategóriában ismét a Honda Insight hibrid hajtásláncát, az 1,4-1,8 literes kategóriában a Toyota Prius hajtóművét, az 1,8-2 literes osztályban pedig az VW csoport kétliteres turbómotorját díjazták, ugyanúgy, ahogy 2005-ben. Összesen két újonc akad a listán, a VW 1,4 literes, kétfeltöltős TSI motorja az 1-1,4 literes kategória első díját, és a legjobb új motor címet kapta, míg a 2-2,5 literes motorok közül a Subaru 2,5 literes, turbófeltöltős boxermotorját tartották a legjobbnak.