Újabb rettenetes SsangYong tart felénk

2006.05.11. 14:08


Galéria - kattintson a képre

Bíztunk benne, hogy soha többé nem történik meg. Egy szívroham és egy spontán kézgyulladás után kicsit már tartunk az új Ssangyongoktól, de úgy néz ki, nem ússzuk meg az újabb rémséges terepjárót, az Actyont sem. A képviselettől ugyanis megkaptuk a tavaly ősszel bemutatott típus magyar nyelvű sajtóanyagát, és úgy néz ki, az év végén már élőben is megtapasztalhatjuk, miféle hatással van a dél-koreai csoda egy ereje teljében lévő autós újságíró fizikai állapotára. Vigyázat, már a képek nézegetése sem veszélytelen: az orrszarvúba oltott ámbráscet ábrázat látványa könnyen tudathasadást, esetleg az esztétikai érzék azonnali elvesztését okozhatja.


Galéria - kattintson a képre

Más szögekből nézve messze nem ilyen veszélyes az Actyon, bár látszik, hogy Ken Greenley hátul is próbált meglepőt alkotni. A ferde hátú, ötajtós alapforma azonban nem tűnik túlzásnak, sőt, határozottan kellemes benyomást kelt, egyedül az első szériás Dodge Neonról szökött hátsó lámpákba tudnánk belekötni, de ez sem menne minden izzadságszag nélkül. Talán csak az autó hátsó felét mutató fotót látta az is, aki a hivatalos közleményben ezzel a mondattal jellemezte az Actyon külsejét: Divatos és modern formaterv a kisméretű szabadidőautók piaci elvárásainak kielégítésére. Nem sokkal később pedig a kategória legvonzóbb járművének nevezte a terepjárót.


Galéria - kattintson a képre

Ha nem nézzük, csak az adatait olvassuk, az Actyon tényleg jópofa városi terepjárónak tűnhet: a 4,455 méteres hossz könnyű parkolást ígér, az 1,88 méteres szélesség, az 1,74 méteres magasság és a 2,74 méteres tengelytáv alapján tágas belső teret vizionálhatunk, a kétliteres, 141 lóerős XDi200-as Ssangyong - született Mercedes - dízelmotor pedig kellemes menetdinamikát sejtet a 20 kilogramm híján két tonnás tömeg ellenére is. Ezen kívül van benne menetstabilizáló elektronika, lejtmenet-vezérlő és borulásgátló rendszer, és személyautós fazonú futómű elöl kettős keresztlengőkarokkal, hátul meg öt lengőkarral. Csupa olyan megoldás, amellyel a közvetlen konkurencia - a Kia Sportge és a Hyundai Tucson - mellett tényleg labdába rúghatna az Actyon, ha nem vágna olyan ostoba képet.

Az első évben 36 ezer példányt szeretnének eladni a városi terepjáróból Dél-Koreában, azután jön az export 2006 őszétől. Egyelőre nem tudni, hogy a terv sikerül-e, de reméljük, hogy valaki a hátralevő néhány hónapban a fejéhez kap a SsangYongnál, és kiadja a parancsot a hűtőmaszk azonnali áttervezésére. Ha nem így lesz, az akár néhány jobb sorsra érdemes tesztelőnk életébe is kerülhet.