Motort cserél a Caterham

2006.05.17. 10:24

Ford motorok kerülnek a Rover négyhengeresek helyére a Super Sevenekben. A váltásra az MG-Rover csődje miatt kényszerül a brit sportkocsigyártó, amely durván 15 éve K-sorozatú Rover motorokat épített az autóiba. Eddig sikerült valahogy kihúzni a meglevő raktárkészletekkel, de a váltás mostanra elkerülhetetlenné vált.

A Caterham hamarosan az 1,6 literes, Sigma sorozatú motorokat kezdi beépíteni saját típusaiba, amelyeket Zetec-SE, illetve Duratec néven ismerhetünk a Ford autóiból. Ebből a brit piacon 140 és 160 lóerős változatokat is kínálnak majd, az exportmodellekbe viszont az Euro4 normarendszernek is megfelelő, 115 lóerős gyári kivitel kerül. Az erősebb Caterham típusokba 2 literes, 210 lóerős, illetve 2,3 literes, 260 lóerős Ford Cosworth motorokat szerelnek, míg Nagy-Britannián kívül a 2,3 literes, négyhengeres, 200 lóerős, Euro4-es változatával lesznek kaphatók a szuperkönnyű kétülésesek.

A döntés előtt a Caterham 19 gyártó 80 motorját vizsgálta meg, és ezek közül választotta ki a Ford négyhengeres motorcsaládját megbízhatósága, teljesítménye, viszonylag kis tömege és elérhető ára miatt. Ugyanakkor az is lényeges szempont volt, hogy az új motorok gyártójával ne járjanak úgy, mint az MG-Roverrel, hiszen egy ilyen motorpaletta-csere a Caterham számára komoly érvágást jelent, így nem engedhetik meg maguknak túl gyakran. Angliában valamikor az ősz folyamán kerülnek piacra az első Sigma motoros Super Sevenek, az exportváltozat gyártását pedig 2007 januárjában szeretnék megkezdeni.