Búcsúzik a Honda Insight

2006.05.18. 10:17

A Honda első hibrid modellje érdektelenség miatt tűnik el a kínálatból. Az 1999 óta piacon levő Insight a Toyota Prius után a második sorozatgyártású típus, amelybe benzin-elektromos hibrid hajtóművet szereltek.

A különlegesen áramvonalas formájú kétajtós a mai napig a legtakarékosabb a hibrid hajtásláncú autók közül, a gyári adatok szerint országúton 3,5, városban pedig 3,9 liter benzinnel is képes megtenni 100 kilométert. Ugyanakkor a kupé forma miatt használati értékében meg sem közelíti a Honda Civic Hybridet vagy a Toyota Priust, és az egyliteres motor a 10 kilowattos villanymotorral együtt sem elég erős hozzá, hogy sportkocsiként lehessen eladni az Insightot. Nem csoda, hogy az idei év első hónapjában a hibrid hajtású autók legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban csupán 320 darabot vásároltak belőle, míg a Toyota Priusból ugyanennyi idő alatt több mint 30 ezer fogyott. A gyártást szeptemberben állítják le a Honda kisszériás típusokat gyártó japán üzemében, ahol jelenleg az S2000-essel együtt készül az Insight.

Úgy tudjuk, a Hondánál már folyik egy másik hibrid hajtású kisautó fejlesztése a Jazz következő generációjának alapján, amely az Insight szerepét veheti át a Civic Hybrid mellett, de a leköszönő kupénál sokkal praktikusabb, és így várhatóan sokkal kelendőbb is lesz. Az új típus azonban legkorábban csak 2009-re várható, így a következő három évben a Civic lesz a Honda egyetlen benzin-elektromos hajtásláncú modellje.