Kisebb Rolls-Royce 2009-re

2006.05.22. 10:13

Elsősorban az európai vásárlók miatt van szükség a kisebb méretű típusra. A tavaly eladott 796 Phantomból mindössze 148 példány talált gazdára kontinensünkön, és ebből 100 Angliában, ahol a nemzeti büszkeség komoly hajtóerő. Az európai vásárlók szerint mindez azért van így, mert a teherautónyi méretű Phantom szinte alkalmatlan a szűk, városi utcákon való közlekedésre.

Egy kisebb típust sokkal könnyebb lenne eladni, és erre már a Rolls-Royce anyavállalatánál, a BMW-nél is rájöttek. Helmut Panke, a BMW vezérigazgatója óvatosan csak annyit mondott, hogy van hely a típuspalettán a Phantom és a 7-es BMW között, de Alex Obermüller, a Rolls-Royce európai és közel-keleti terjesztési igazgatója pontosabban fogalmazott: „Ha bemutatjuk a kisebbik típust, akkor erre 2009-ben kerülhet sor”. Egyes Rolls-Royce-kereskedők szerint a feltételes mód sem indokolt: biztosan lesz kisebb típus, hiszen már folyik a fejlesztés.

A Rolls-Royce számára egy kisebb, és persze olcsóbb típus persze nem csak az európai eladások növelése érdekében jönne jól, hisz egy ilyen autóval végre megszorongathatnák egyetlen nyereséges konkurensüket, a Bentley-t. A VW luxusmárkája a Phantomnál kisebb, és kedvezőbb árú Continental GT és Continental Flying Spur modellekkel tarol a világ gazdagjainál, tavaly majdnem tízezer autót készítettek, miközben a Rolls-Royce és a Maybach saját megalomániájának köszönhetően néhány száz autó eladása mellett a fennmaradásért küzd.

A következő Rolls-Royce újdonságra persze nem kell az évtized végéig várnunk, hiszen a Phantomból kialakított kétajtós, négyüléses kabrió állítólag már jövőre bemutatkozik, később pedig ugyanennek a típusnak a kupé változata is megjelenhet, így a következő években folyamatosan bővül a Rolls-Royce választék, és ezzel talán az eladások is megközelíthetik az eredeti tervekben szereplő évi 1000 darabot.