Tegnap Madridban a Kia bemutatta a Carens buszlimuzin legújabb generációját. A 4545 mm hosszú, öt- és hétszemélyes változatban egyaránt gyártott Carenst teljes egészében az európai vevők ízléséhez igazították, orr-részét mélyre húzott első lökhárító, két vízszintes krómcsíkkal tagolt hűtőrács, süllyesztett légbeömlő és nagy, érdeklődő lámpatestek jellemzik.
Fél centivel szélesebb és 40 mm-rel magasabb elődjénél, ennek
ellenére formáját úgy igazították, hogy a korábbi 0,35 helyett csupán
0,32 lett a légellenállása. A 13 centivel megnyújtott a korábbinál
tágasabb belső teret ígér.
Speciálisan keskeny, a hátsó futóműt tartó segédkeretbe integrált
benzintankot szereltek az autóba, amivel a hátsó padlót 40 mm-rel
sikerült lejjebb süllyeszteni, azaz a Kia számításai szerint 180 centis
emberek is kényelmesen elférnek az utolsó sorban. A középső és hátsó
üléssorok lehajthatók, amivel az alaphelyzetben 400 literes csomagtér
2106 literre bővíthető.
Egy hatfokozatú kézi váltóhoz kapcsolódó 140 lóerős CRDi motorral,
illetve egy ötfokozatú manuálissal kombinált, szintén kétliteres,
folyamatosan változó szelepvezérlésű 144 lovas benzinessel kínálják az
új buszlimuzint. Kérésre és némi felárért négyfokozatú, kézzel is
kapcsolható négysebességes automatával is felszerelhetik a típust. A
Carens kormányzása igen közvetlennek ígérkezik, hiszen
ütközéstől ütközésig csupán 2,86 fordulatot tesz a kormánykerék.
A tárcsafékek erejét ABS és EBD optimalizálja, a Carens féktávja 100
km/h-s sebességről 41,8 m.
A gyár várakozásai szerint a vásárlók nagyjából fele-fele
arányban választják majd az öt- és a hétüléses változatot, míg motorból
inkább a dízel lesz kelendő, 65-35%-os arányban.