Motorcserék a VW Polóban

2006.06.02. 13:41

Búcsúzik az 1,4 literes 100 lóerős benzinmotor, helyére a jól ismert 1,6 literes, 105 lóerős kerül. A nagyobb motorhoz ötsebességes kézi kapcsolású vagy hatsebességes automata rendelhető. Jó lenne azt hinni hogy a Volkswagennél végre rájöttek, 16 szelep ide, 100 lóerő oda, a nyomatékszegény kis 1,4 literes egyszerűen kevés a Polo kasznijához, de inkább spórolást sejtünk a dolog mögött. Az 1,6 literes motort ugyanis olyan hatalmas mennységben gyártják, hogy még olcsóbb is, mint a módosított elektronikájú 1,4 literes.

A Polóban a gyengébb 1,4 literes motort is kicserélik, ugyanarra, amely nemrég a Golfba is bekerült. Ez az átalakított motor 75 helyett 80 lóerős, ami sokkal jobban hangzik, bár aligha számít sokat a menetteljesítmények vagy a fogyasztás terén. Az erősebb benzinmotorok cseréje mellett a VW már a Polo dízelmotorjaihoz is kínál részecskeszűrőt, igaz, az 1,4 literes, 70 és 80 lóerős, valamint az 1,9 literes 100 lóerős TDI-k kipufogórendszerébe csak némi felár ellenében szerelik be a koromszűrőt.