Új alapmodell a Lotusnál

2006.06.07. 13:33

Az Elise S a régi, Rover-motoros alapmodellek helyébe lép a Lotus kínálatában. A Rover csődjével a könnyű és erős, bár nem túl tiszta K-sorozatú motorok is elérhetetlenné váltak, így a Lotus egy ideje már csak Toyota-motorokat épít az Elise sorozatba.

Eddig kizárólag a japánok legerősebb, 192 lóerős, 1,8 literes négyhengeresét használták, de az új típusváltozatba ugyanennek a motornak egy egyszerűbb, 136 lóerős változata kerül. Az Elise S persze így sem lassú. Az apró, kétszemélyes, mindössze 860 kilogramm tömegű karosszériát 6,3 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra a gyengébbik Toyota-motor, és 205 km/h-s végsebességet biztosít a számára. A futóművön és a merev alumínium vázszerkezeten ráadásul semmit sem változtattak, így a vezetési élmény ugyanolyan közvetlen, mint bármelyik korábbi Elise esetében. A kisebb teljesítményű modell persze jóval olcsóbb is lesz, az S változatért Nyugat-Európában 9,1-9,3 millió forintnak megfelelő összeget kérnek, azaz mintegy másfél millió forinttal kevesebbet, mint az eddig forgalmazott 111R-ért.

Az Elise S megjelenésével a Lotus az erősebb típusnak is új nevet ad, a 192 lóerős modellt ezentúl nem 111R-nek, hanem Elise R-nek hívják majd. Az Elise R és Elise S típusok forgalmazása július közepén kezdődik, és a is sportkocsigyártó vezetése abban reménykedik, hogy az olcsóbbik modellel képesek lesznek elcsábítani néhány Mazda MX-5-vásárlót is.