Stratégiát vált a Seat

2006.06.07. 14:04

A spanyol márka már nem csak a sportos autók kedvelőinek próbál meg megfelelni. A Seat marketingigazgatója, Giuseppe Tartaglione szerint a jövőben a családosok és az idősebb vásárlók igényeire is több figyelmet fordítanak. Ennek érdekében állítólag egy új modellcsaládot is bemutatnak a közeljövőben, amelyet már a kényelem és a használhatóság jegyében terveznek. Emellett azonban a sportos típusok kedvelőit sem szeretnék elveszíteni, ezért megmaradnak a kínálatban a gyors, de megfizethető árú modellek.

A VW-csoporton belül eddig a Seatnak kellett volna betöltenie a sportos, fiatalos márka szerepét, bár ez a megfelelő típusok híján nem igazán sikerült. A probléma alapja az, hogy az összes Seat a VW szabvány technikájára épült, és nem akadt a palettán egyetlen igazi, imázsépítő modell sem. A sportosság így a reklámok világán kívül a feszesebb futómű-hangolásban és a latinosnak szánt formatervekben merült ki. Ráadásul a cég az utóbbi években három, csaknem azonos külsejű, egyterűszerű modellt mutatott be, amelyek láthatóan nem igazán nyerték el a vásárlók tetszését.

Tavaly a Seat tíz éve első alkalommal volt veszteséges, és bár a 62,5 millió eurós deficit még nem jelent nagy veszélyt, az eladások 4,5%-os csökkenése már aggodalomra ad okot. Így érthető, hogy a spanyol márka szeretné kiszélesíteni vásárlói körét, még olyan áron is, hogy soha nem válik az Alfa Romeo igazi vetélytársává.