Caterham CSR260 Superlight: spártai brit

2006.06.08. 16:39

A hobbi-versenyzők örülhetnek leginkább a brit sportkocsigyártó újdonságának. A hivatalos Lotus Seven-utódokat gyártó cég ezúttal legerősebb típusából készített egy Superlight változatot, ami a Caterham szótárában annyit jelent, hogy megszabadították az összes nélkülözhető alkatrésztől.

Szélvédő, fűtés, szőnyegek és ponyva nem jár az autóhoz, van viszont egy apró szélterelő az utastér előtt, illetve karbonszálas elemek kívül és a műszerfalon. Így összesen 25 kilogrammal lett könnyebb az autó, azaz üresen 565 kilogrammot nyom. Ez az adatokon ugyan nem látszik, a 260 lóerős, 2,3 literes Cosworth-motor a könnyebb változatot is 3,1 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és a végsebesség is maradt 250 km/h, viszont több olyan megoldás került a Superlight csomagba, amely tovább fokozza a vezetési élményt, versenypályán pedig szinte nélkülözhetetlen. Ilyen az önzáró hátsó differenciálmű, a közvetlen áttételezésű kormánymű és a speciális lengéscsillapítók.

A kényelmetlenebb, de vérpezsdítőbb CSR260 Superlight öt híján 38 ezer fontba, azaz átszámítva több mint 14,5 millió forintba kerül, bár ha azt nézzük, hogy az egy tonnányi autóra itt is 460 lóerő jut, nagyságrendileg annyi, mint egy Ferrari F430-as vagy egy Porsche Carrera GT esetében, akkor ezen az áron akár még olcsónak is tűnhet. A típus legnagyobb szépséghibája, hogy Nagy-Britannián kívül nemigen lehet forgalomba helyezni, mivel a Cosworth-motor nem felel meg az Euro4 szabvány előírásainak, így a csatornának ezen az oldalán legfeljebb zárt versenypályákon találkozhatunk vele.