Lotec Sirius: a német szupersportkocsi

2006.06.12. 12:29

A korábbi autóversenyző, Kurt Lotterschmid munkája a képeken látható országúti rakéta. A Lotec Sirius gondolata még 1992-ben pattant ki Lotterschmid agyából, a pénz hiánya azonban tizennégy évig hátráltatta az autó megépítését.


Galéria - kattintson a képre

2004 elején végül elkészült az első prototípus, most pedig már sorozatéretté vált az autó, bár ezt nem érdemes szó szerint venni, a kézzel készülő Siriusból ugyanis, a jelenlegi feltételek mellett, évente legfeljebb négy példányt lenne képes gyártani tervezője. Versenytapasztalatai alapján Lotterschmid határozott elképzelésekkel indult, könnyű vázat és erős motort akart autójába. Az autó ketrecét így szénszálas csőszerkezetből építették, ehhez csatlakoznak az első és hátsó, acél segédkeretek, melyek a motort és a váltót tartják. A karosszéria-elemek is szénszálból épültek, az első és a hátsó panel előrefele nyílik, míg az ajtók Lambo-stílusban az ég fele nyílnak. Hatalmas, könnyedséget és kényelmes belteret ígérő üvegteteje egyben az egyik legdrágább alkotóeleme is.


Galéria - kattintson a képre

A három fényvetőt tartalmazó első lámpatestekkel jó egy évtizeddel megelőzték az Alfa Brerát. A Siriust azzal a céllal építették, hogy elérje a 400 km/h-s végsebességet, így meglehetősen sok időt töltött szélcsatornában. Az orr-rész és az autó aljának sík kialakítása az első tengelyre ható leszorító erőt termel, míg a far fickándozását diffúzor és hátsó szárny fogja vissza. A Siriust ugyanaz a motor hajtja, ami neves olasz konkurensét, a Pagani Zondát. 6000 köbcenti, 12 henger, Mercedes-technológia, de a 850 lóerős csúcsteljesítményhez a két KKK K27-es, 0,85 bar töltőnyomású turbófeltöltőre is szükség van. Az 1000 Nm-es nyomaték átvitelét az Ascari, Koenigsegg és Pagani által is alkalmazott hatfokozatú CIMA sebességváltóra bízták. Az autóban van sperrdifi, kipörgésgátló, ABS és fékszervo is. A futómű kialakítását a versenysportból nyúlták, az elöl 9,5Jx19, hátul 12,5Jx19 méretű, szuperkönnyű japán Work alufelniken elöl 255/35, hátul 345/30-as Michelin gumik feszülnek.


Galéria - kattintson a képre

A Lotec mérései szerint a Sirius 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, kétszázig további négy(!) másodpercre van szüksége. A leghosszabb végáttétellel eddig 390 km/h-s csúcssebességet értek el, de Lotterschmid már erősebb változatokat tesztel. Próbapadon, 1 baros töltéssel 100 LE-t és 1200 Nm-t, 1,2 barral pedig 1200 LE-t és 1340 Nm-t értek el.