Tovább foszladozik a GM-Suzuki együttműködés

2006.06.13. 14:09

Japánban és Észak-Amerikában is mutatkoznak már a két gyártó különválásának jelei, persze elsősorban a Suzuki részéről. Első lépésként a következő hónapokban teljesen felszámolják a japán együttműködést, amelynek keretei közt a Suzuki eddig Chevrolet márkajelzésű típusokat gyártott és forgalmazott.

Egyebek közt eltűnik Japánban a Chevrolet Optra néven kínált Daewoo Nubira kombi, és a Suzuki Ignis helyben gyártott, Chevrolet Cruze nevű változata is. Egyedül az óriási, Amerikából importált Trailblazert kínálja tovább az alaposan megritkuló, immár a Suzukitól független Chevrolet kereskedőhálózat. Ugyanakkor Észak-Amerikában a Suzuki már nem mutatja be saját márkaneve alatt a Daewoo Tosca, illetve nálunk Chevrolet Epica márkanéven ismert szedánt, egyrészt azért, mert a típus elődje, az Evanda Suzuki Verona néven nem volt igazán népszerű, másrészt a Daewoo típusainak minőségi problémái az elmúlt években sokat rontottak a Suzuki márkanév megítélésén.

Jelenleg úgy néz ki, hogy a jövőben nem lesz több közös fejlesztése a GM-nek és a Suzukinak, bár a még meglevő típusok forgalmazását modellciklusuk végéig még biztosan folytatják, sőt, a már megkezdett fejlesztéseket – amilyen például az új Opel Agila-Suzuki WagonR+ páros – is befejezik.

A Suzukinak persze szüksége van egy, vagy több erős szövetségesre, és ezt a szerepet a jövőben már nem a GM tölti be. Egyelőre több jelölt is akad, de most úgy látszik, a Nissan lehet a befutó, amellyel egyelőre új kisautók fejlesztéséről, és néhány modellcseréről állapodott meg a Suzuki.