Szupersportkocsija miatt perelik a Mercedest

2006.06.15. 13:27

Az AMG CLK-GTR Limited Edition Roadster eddig csak bosszúságot okozott jelenlegi tulajdonosának, egy amerikai autókereskedésnek.

A Grand Prix Motors nevű, egzotikus autók eladásával foglalkozó Los Angeles-i vállalkozás még 2004-ben szerezte be a nyitott szupergépet a Mercedestől, és rögvest szereztek is vevőt az 1,7 millió dolláros járműre. A próbaút során kiderült, hogy az autó hibás: a váltó nem veszi be a fokozatokat, az ablakok ragasztása elengedett, és a motor kenésével sincs minden rendben. Az autókereskedők szerint azonban a Mercedes nem hajlandó megjavítani az autót annak ellenére, hogy erre szerződés is kötelezi. Ráadásul időközben arra is rájöttek, hogy bár a Mercedes hivatalosan csak öt ilyen nyitott CLK-GTR készítéséről beszél, ez a példány a hatodik darab, ami eleve csökkenti az autó értékét. A Grand Prix Motors szerint az autó jelenlegi piaci értéke így is elérhetné a 2,5 millió dollárt, ha használható volna, így azonban csak egy kupac méregdrága szemét a garázsukban, hiszen sem használni, sem eladni ne lehet. Épp ezért most bíróságon követelik vissza befektetett pénzüket és a két éve húzódó ügy járulékos költségeit.

Sajnos egyelőre csak az egyik oldal álláspontját ismerjük, mivel az autót eladó német Mercedes központ nem nyilatkozott, az amerikai Mercedes képviselet pedig nem szeretne belefolyni az ügybe, mivel nem volt köze az adásvételhez. Az ügy furcsasága, hogy a CLK-GTR sorozat nyitott, utcai változatait annak idején a milliárdokat felemésztő hosszú távú versenyprogram melléktermékeként dobták piacra, és a versenyautók, illetve utca változataik célja egyértelműen a Mercedes márka hírnevének fényesítése volt. A hibás autó körüli botrány miatt azonban könnyen a visszájára fordulhat az erőfeszítésük, pedig a javítás költségei nagyságrendekkel alacsonyabbak lehettek volna, mint amennyibe a csorbát szenvedett márkaimázs helyreállítása kerülhet.

Ráadásul a 2002-ben bemutatott CLK-GTR Limited Edition Roadster a javítás után valószínűleg könnyen gazdára találna, és nem csak a ritkasága miatt. A 6,9 literes, 612 lóerős V12-es motorral felszerelt, 320 km/h végsebességű jármű ugyan forgalomba nem helyezhető Észak-Amerikában, de a nyers versenytechnika még ma is igen vonzó lehet azoknak a megszállottaknak, akik időnként kilátogatnak egy zárt pályára, hogy egy kis időre autóversenyzőnek érezhessék magukat.